.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }
Начало » Новини » Патентоваха серийния кросоунър Smart в Европа

Патентоваха серийния кросоунър Smart в Европа

Европейската служба за интелектуална собственост (EUIPO) патетнтова електрическия компактен кросоувър от съвместното предприятие Smart Automobile Co., Ltd., със седалище в Нингбо, Китай. Серийният SUV се различава значително от прототипа Smart Concept # 1, който бе показан в началото на септември на IAA Mobility в Мюнхен. Благодарение на EUIPO става известно, че петима китайскеи дизайнери са отговорни за появата на модела. Всички те са бивши или настоящи служители на офиса в Пекин на Daimler Greater China Ltd.

От концепцта (на снимката) научаваме приблизителните габарити на автомобола с пет врати: 4290 × 1910 × 1698 мм, междуосие 2750 мм. Mercedes-Benz отговаря само за дизайна, оставяйки цялата техническа част на концерна Geely. Френският завод на Smart в Амбах е продаден, така че кросоувърът ще бъде произвеждан само в Китай.

LED светлините са увеличени. Между тях се е образувал панел, който може да бъде капак на мини багажник за кабел за зареждане, като ID.2. И двете брони са прекроени: фаровете за мъгла и „очите“ на системите за подпомагане на водача са отрязени в предната. Страничните огледала са преместени от корлоните на вратите.

Салонът няма да е за четирима, а за петима. Запазени са централният сензорен екран (с 12,8 инча) и „плаващата“ конзола с въздушен поток към задните пътниции овални вентилационни дефлектори. Нишата над кормилната колона подсказва, че цифровото табло ще се появи.

Според неофициални данни неназованият кросоувър е построен върху платформата PMA-2 (Pure electric Modular Architecture), известна още като Geely SEA-E. Мощността на един електродвигател на задния мост е малко вероятно да надвиши 150 кВт (204 к.с., 310 Нм, а батерия с капацитет около 60-70 кВтч ще осигури автономен пробег от 450 км (WLTP). Впоследствие е възможна версия с два двигателя със задвижване на четирите колела. Производството вероятно ще се управлява от завода на Geely в Нингбо, който сглобява Zeekr 001. Продажбите в Китай и Европа се очаква да започнат през 2022 г.

Вижте още

Финални тестове на Bugatti Centodieci в САЩ

Инженерите на Bugatti провеждат последния етап в подготовката на Bugatti Centodieci, чиято изчерпателна програма за развитие …