Ford възнамерява да направи 50% от годишните си продажби на автомобили електрически до 2030 г. Това стана ясно в неотдавнашна презентация с данните на tradingplatforms.com.
Тази година компанията ще инвестира 5 млрд. долара в производственото си звено за електромобили. Това е два пъти повече от сумата, която е вложена през 2021 г. В краткосрочен план Ford се насочва към производството на над 2 млн. електромобила до 2026 г.
Едит Ридс от Tradingplatforms.com наблюдава развитието на сцената на електромобилите. Тя казва: „Мнозина приемат електрическите автомобили като устойчива алтернатива на превозните средства, задвижвани от двигателис вътрешно горене. Въпреки напредъка, който секторът направи, все още има огромен потенциал, който чака да бъде осъществен. Ford оценява тази реалност, следователно и своето решение.“

Като част от стратегията си Ford обяви реорганизация на производствената си гама. Това доведе до отделянето на подразделението за електромобили на Ford от този с двигатели с вътрешно горене (ДВГ).
ДВГ ще имат важно значение за Синия овал, тъй като компанията им възлага поддържането на парични потоци и рентабилност. А от своя страна подразделението за електромобилите се превръща в Model e като печелившо пространство. Макар и различни, двете страни на компанията ще си сътрудничат във взаимно изгодни области.
През 2021 г. компанията продаде 117 500 електричиски и хибридни автомобила. Това е около 13% от пазарния лидер Tesla.
Освен Tesla Ford също се бори за пазарен дял с други производители, например VW и GM. Дуото има преднина пред Ford въз основа на продажбите импрез 2021 г. Докато VW достави над 700 000 електромобила, GM реализира над 500 000 единици.
Други ключови конкуренти са BYD и Stellantis. Те продадоха 1 млн. електромобила през 2021 г.
Анализаторите прогнозират, че от 2020 до 2026 г. глобалният пазар на електромобили ще бъде увеличен с повече от четири пъти.