.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

80% от продажбите на Porsche електрически до 2030

Porsche последва своите премиум събратя в състава на VW Group – Lamborghini и Bentley, в публикуваните рекордни приходи и печалби през 2021 г.

Доставяйки повече от 300 000 автомобила за първи път в 91-годишната си история, производителят на спортни автомобили генерира 33,1 млрд. евро приходи от продажби – 15% увеличение спрямо 2020 г., силно засегната от пандемията.

На всичкото отгоре оперативната печалба на марката нарасна с 27% до 5,3 млрд. евро, което дава възвръщаемост на продажбите от 16,0%.

Немсиякт производител достави общо 301 915 автомобила по целия свят, което е увеличение от близо 30 000 бройки в сравнение с 2020 г. Porsche Macan отчита 88 362 бройки, следван близо с 83 071 броя на Porsche Cayenne. Компанията отбелязва, че Taycan е изпреварил флагмана Porsche 911 с близо 3000 бройки, но добавя, че 38 464 бройки на 911 е рекорд за 58-годишното спортно купе.

Като цяло, електрифицираните модели (включително Taycan и хибридните версии на Porsche Panamera и Cayenne) представляват близо 40% от глобалните продажби на Porsche и планира да увеличи този дял до 50% през 2025 г.

По-важното е, че през 2030 г. Porsche предвижда чисто електрическите автомобили да съставляват повече от 80% от общите му продажби. Нов Porsche Macan EV се очаква следващата година на основата на новата платформа за PPE, която Porsche разработи съвместно с Audi и компанията вече потвърди, че възнамерява своите 718 спортни коли да станат изцяло електрически до средата на десетилетието.

Миналогодишният радикален концепт Porsche Mission R даде насоки какво да очакваме от изцяло електрическия 718 Cayman, въпреки че евентуалната серийна версия ще бъде по-малко фокусирана върху пистата и ще има по-малко мощност за движение по пътищата .

Финансовият директор Луц Решке каза: „Предстоят ни месеци с предизвикателства, както икономически, така и политически, но въпреки това се придържаме към нашата стратегическа цел, която е твърдо закотвена от години, да гарантираме оперативна възвръщаемост на продажбите от поне 15% в дългосрочен план.

Вижте още

Renault Scenic Vision – електрически кросоувър с водородна клетка

Най-новият прототип на Renault носи името на емблематичното за марката име Scenic. Но връзката с …