Alfa Romeo, DS, Lancia и Maserati ще пускат само чисто електрически модели от 2025 г. като част от смела стратегия за електрификация, лансирана от компанията майка Stellantis.
Този ход привежда европейските премиум марки в съответствие с британския конкурент Jaguar, който също ще стане изцяло електрически от 2025 г.
Всички други марки в състава на Stellantis, работещи в Европа – Abarth, Citroën, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot и Vauxhall – ще спрат да пускат автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2026 г.
Stellantis стартира своята стратегия Dare 2030 с цел да намали въглеродния си отпечатък с 50% до 2030 г., да увеличи приходите и да поддържа силни оперативни маржове.
Инициативата има тежки последици за всички марки в портфолиото, но особено за премиум ориентираните европейски марки, които сега ще преминат през период на бързо и драматично преоткриване, за да спази новия срок.

Stellantis планира да умножи приходите си от премиум сегмента четири пъти и печалбите си в този сегмент с пет до 2030 г. Концернът се надява, че след осем години премиум автомобилите ще представляват 11% от общите приходи, спрямо 4% в момента.
Понастоящем Alfa Romeo продава седана Giulia и кросоувъра Stelvio. Двете предложения са с двигатели с вътрешно горене и е на път да пусне кросоувъра Alfa Romeo Tonale, който ще получи електрическа опция през 2024 г. Най-новото развитие означава, че съществуващото дуо няма да предлага заместници с двигатели с ДВГвърхуфирмената платформа Giorgio и 2,9-литровия V6 бензинов агрегат.

Базираната в Торино марка планира да пусне на пазара електрически кросоувър от базово ниво, наречен Brennero, и може да възроди името GTV за електрическо спортно купе, което да се конкурира с Porsche Taycan.
Междувременно Maserati продава лека хибридна версии на седана Ghibli и всидихода Levante. Очаква се да пусне електрическа версия Folgore на новия SUV Maserati Grecale и спортното купе Granturismo през 2023 г.
Все още не е потвърдено дали седанът Maserati Quattroporte, Ghibli, Levante и новият суперавтомобил MC20 ще оцелеят след 2025 г. с електрически задвижващи системи.
DS ще удвои портфолиото на своята гама през 2022 г. с добавянето на новия хечбек DS 4 и седана DS 9, но все още има само един електромобил в своя каталог: DS 3 Crossback E-Tense.
Първият сериен електромобил на френската компания ще се появи през 2024 г. върху новата STLA платформа на Stellantis, заедно с електрическа версия на DS 4.

Lancia има само един модел в своята гама от няколко години: 11-годишното супермини Ypsilon. Бяха повдигнати въпроси относно устойчивостта на марката, като се има предвид това изключително ограничено портфолио и факта, че понастоящем се продава само на италианския си вътрешен пазар, но планът на Таварес представлява ангажимента на Stellantis да възроди огатството на Lancia като производител на електромобили.
Като се има предвид, че Ypsilon е на базата на платформата Fiat 500 с вътрешно горене, възможно е автомобил от ново поколение да бъде представен на върха на новия електрически 500.