В началото на годината Renault осъществи плана си да лансира наследник на емблематичния Alpine A110, произвеждан между 1966 и 1977 г. На автосалона в Женева през март новият Alpine A110 бе представен като френски конкурент на Porsche Cayman и Alfa Romeo 4C.
Лимитираната серия от 1955 екземпляра бе изцяло разпродадена само за пет дни след старта на продажбите. Защо точно 1955 броя? Това е годината, в която е основана марката Alpine, днес собственост на Renault-Nissan.
Във въпросните 1955 влизат и 50 броя от току-що разкрития Alpine A110 Premiere Edition (от снимките тук). Специалната версия на A110 също е разпродадена, но това не пречи да ви разкажем малко за нея.
Накратко Alpine A110 Premiere Edition получава 18-цолови ковани алуминиеви джанти, активна спортна изпускателна генерация, аудио система Focal, метална плака с индивидуален номер, емблеми с френското знаме върху задните колони, общити с кожа седалки Sabelt и вентилирани алуминиеви педали.
Струващият 58 500 евро Alpine A110 Premiere Edition тежи точно 1103 кг с допълнителното оборудване. За сравнение стандартната версия стъпва върху кантара само със 1080 кг. Така че всичко изброено дотук е качило незначителните 23 кг.
За постигането на това впечатляващо ниско тегло на A110 инженерите използват алуминиеви шаси и каросерия. Всичко е максимално олекотено, като по-горе споменатите седалки тежат по 13,1 кг всяка. Това е наполовина от тежестта на стандартна Recaro седалка.
От спирачната система Brembo също са свалени 2,5 кг, като ръчната спирачка е интегрирана в един от задните апарати. Теглото е разпределено в съотношение 44:56, а горивният резервоар е монтиран непосредствено след предната ос.
Alpine A110 е създаден да бъде лек спортен модел със средноразположен двигател. И реално е такъв. Той е задвижван от новоразработен 1,8-литров бензинов турбо мотор, генериращ 252 к.с. при 6000 об/мин и 320 Нм от 2000 об/мин. Предаването на въртящия момент към задните колела минава през 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съдиенител.
Четирицилиндровият двигатл е сходен с този, с който е екипирано новото Renault Megane RS. С него A110 ускорява от 0-100 км/ч за 4,5 секунди и има максимална скорост от 251 км/ч.