.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Aston Martin празнува 30 години Virage 6,3 V8

Aston Martin празнува 30-годишнината на своя 6,3-литров V8 двигател, въведен от британския производител през 1992 г. С него Virage и кабрио версията Virage Volante предлагат характеристики, достойни за най-добрите спортни автомобили в онзи момент.

В края на 80-те години на миналия век Aston Martin участва в „24 часа на Льо Ман“ със състезателния AMR1 Group C. За целта обемът на заводския 5,3-литров V8 двигател е увеличен на 6,0 литра, а след това той достига 6,3 литра. В крайна сметка от състезателната програма на британците се възползва Virage, който излиза през 92-ра именно с напомпания 6,3 V8.

6,3-литровият мотор позволи на Virage да отбележи напредъка на неговите възможности във всички области. Стандартната версия на модела е с 5,3 V8, настроен да генерира 330 к.с. и 745 Нм. С по-големият 6,3 V8 мощността скача над 500 к.с. Virage. С него максималната скорост е 280 км/ч, а ускорението от 0-100 км/ч става за 5,1 секунди. Последното е впечатляващо на голямото тегло от 1969 кг.

В същото време окачването и спирачната система (включително 14-инчови дискове отпред) също са оптимизирани, а автомобилът е оборудван с 10,5 x 18-инчови OZ джанти с пет спици, обути в гуми 285/45 ZR Goodyear Eagle. И накрая, каросерията също е ревизирана, като калниците са раздутите, а предните получават вентилационни отвори за отвеждане на горещия въздух от спирачките.

През 1992 г., когато беше пуснатa на пазара, версията 6,3 V8 се предлагаше на цена от 200 000 паунда. Aston Martin продаде общо 60 автомобила Virage 6.3 V8 през 1992-1993 г. Трябва да се отбележи, че колата не се предлага като пакет, който струва 60 000 паунда и за целта трябва да притежавате стандартен Virage, който впоследствие да бъде модифициран от Aston Martin Works с новия по-голям двигател и останалите подобрения.

„Преобразуването на Virage 6,3 беше и остава превъзходен пример за възможностите на отдела, който сега се казва Aston Martin Works“, коментира Пол Спайрес, президент на подразделението. „Автомобилът е напълно доработен и рестилизиран точно тук, в Нюпорт Пагнел. Остава истинско доказателство за изобретателността и визията на Aston Martin и аз съм доволен, че можем да отпразнуваме неговата 30-а годишнина през 2022 г.

Вижте още

Над 20% спад в продажбите на нови автомобили в Европа, пазарът в Русия се срина

Продажбите на нови автомобили в Европа спаднаха с 20,6% през април 2022 г. През изминалия …