.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Aston Martin Vantage 2018 [Премиера]

Изцяло новият Aston Martin Vantage идва с перфектно балансирана лека каросерия и мощен 510 к.с. V8 би-турбо двигател от Mercedes-AMG

Ако сте приготвили малко над 300 000 лв. да си купите чисто ново Porsche 911, но сте се забавили до днес, от Aston Martin ще се опитат да ви изкушат с най-новото си творение. А то е новият Aston Martin Vantage 2018, готов да влезе в свирепата битка на GT автомобилите.

Aston Martin използва името Vantage вече седем деситилетия, като първо се появява през 1951 г. просто като по-мощна версия на тогавашния DB2. С течение на времето Vantage бързо се утвърждава като самостоятелен модел и се превръща в една от иконите на британската марка.

Но по същество. Новият Aston Martin Vantage 2018 излиза с 4,0-литров V8 би-турбо двигател, доставен от Mercedes-AMG. Британските инженери го настройват да генерира 510 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент от 685 Нм се предава към задните колела чрез задноразположена 8-степенна ZF автоматична трансмисия. По-напред във времето ще се предлага и ръчна скоростна кутия.


От 0-100 км/ч новият Vantage спринтира за 3,6 секунди и може да развие максимална скорост от 313 км/ч.

Моторът е разположен максимално ниско и възможно най-изнесен назад. Това дава резултат, тъй като теглото е перфектно разпределено в съотношение 50:50 между двете оси.

Новият Vantage има сухо тегло от 1530 кг, което е по-леко от Porsche 911 Turbo (1595 кг). Също така е и с няколко милиметра по-къс от последното 911.

Шасито при този Vantage е еволюция на последното поколение алуминиева структура, използвана при Aston Martin DB11, но 70% от компонентите са нови за Vantage.

Това е първият Aston Martin, използващ нов електронно-заключващ се диференциал, като досега колите на марката бяха с чист механичен LSD. От напълно отворен диференциалът може да се заключи на 100% за няколко милисекунди.

Aston Martin Vantage 2018 получава и най-новото поколение активно спортно окачване с режими Sport, Sport Plus и Track. Карбоновите спирачки обаче попадат в допълнителното оборудване на модела.

Относно дизайна на Vantage може да се поспори. Характерната радиаторна решетка тук е запазена като форма, но e доста обезличена. Фаровете също са значително малки, спрямо предишните Vantage модели. Предният капак получава издутина, каквато сме свикнали да виждаме предимно при американските машини.

Задницата обаче е станала доста по-екстремна от тази при миналото поколение. Тя се отличава с изразен дифузьор, над който излизат четири накрайника на изпускателната генерация. Стоповете са изключително тънки и следват линията на горната задна част.

Цената на новия Vantage в Германия е 154 хил. евро, като първите готови коли ще достигнат собствениците си през пролетта на 2018 г. За още около 22 хил. евро може да вземете Mercedes-AMG GT R. Или пък да си заложите на класиката, наречена 911.

Още снимки на Aston Martin Vantage 2018

Вижте още

Новият Volkswagen ID.7 дебютира със светеща боя [Премиера]

Дни преди световната премиера на изложението за електроника в Лас Вегас Volkswagen реши да покаже …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *