В един и същ ден Aston Martin показа новия Vantage във версии за улица и писта. След като хвърлихме поглед върху шосейната модификация е време да отдадем нужното внимание и на състезателната машина, носеща името Aston Martin Vantage GTE 2018.
Новият Vantage GTE идва на мястото на най-успешния модел на британската марка в моторните спортове – V8 Vantage GTE. Последният завоюва в международни състезание 37 от общо 51 победи за отбора на Aston Martin Racing, като два пъти печели „24 часа на Льо Ман“ в своя клас.
Aston Martin Vantage GTE 2018 е създаден да участва в надпревари за издръжливост, като основната мисия е спечелване на шампионата FIA World Endurance.
Подобно на уличния Vantage, GTE версията е с 4,0-литров V8 би-турбо двигател от Mercedes-AMG. Но за разлика от нейните 510 к.с., пистовата машина разполага с 537 к.с. и 700 Нм максимален въртящ момент.
Автоматичната 8-степенна скоростна кутия ZF е заменена с 6-степенна секвенциална трансмисия Xtrac. Електронният диференциал от уличния Vantage също не достига до пистовата версия, като инженерите монтират механичен с ограничено приплъзване.
Използването на по-леки компоненти при Vantage GTE сваля теглото до 1245 кг (в състезателна конфигурация). За сравнение серийният Vantage тежи 1530 кг без гориво, масла и охладителна течност.
Гумите на тази машина идват от Michelin, спирачките са Alcon, а окачването – Öhlins.
Новият Aston Martin Vantage GTE е тестван в продължение на 13 000 км, в които успешно е проведено 30-часово каране на испанската писта „Навара“.