Bentley напредва с разработването на втория сериен модел от своето специално подразделение Mulliner. По този начин ще отпразнува почтения W12 двигател на производителя на луксозни автомобили, така и като визуализация на дизайна на първите му чисто електрически модели.
6,0-литровият W12 на Volkswagen Group – единственият масово произвеждан двигател от този формат – навърши 20 години тази година, като е служил в редица водещи модели на Audi, Volkswagen и най-известния Bentley. В момента се използва само от британската марка и ще бъде пенсиониран скоро след пускането на следващия автомобил Mulliner, тъй като Bentley подготвя изцяло електрическо бъдеще.
Според източник от компанията от Крю новото творение ще бъде на основата на Continental GT Coupé (предшественикът му Bacalar е на базата на кабриолета). Това ще включва изпълнение по поръчка в съответствие с неговата много по-ексклузивна версия, уникална техническа част, повишени нива на персонализация и далеч по-висока цена от тази на стандартния автомобил. Новият модел се разрабтва в съответствие с разширяването на подразделението Mulliner, което ще пусне на пазара готовия продукт през 2023 г., 80 години след началото на връзката на производителя на каросерии с Bentley.
Смята се, че голямото търсене на Bacalar на цена 1,5 млн. британски лири (всичките 12 екземпляра от които са продадени дори преди да бъде направен първият) накара Bentley да увеличи производството на своя наследник с твърд покрив, 25 от които ще бъдат сглобени. Цената му ще бъде между 1,5 млн. и 2 млн. паунда, но степента на персонализиране на Mulliner означава, че повечето, ако не всички, екземпляри ще се продават за повече от 2 млн. паунда, което прави този Bentley най-скъпото творение досега.
Мощността ще се доставя от подобрена версия на 12-цилиндровия турбо двигател. Най-вероятно ще работи като при Bacalar и Continental GT Speed. Очаква се пикова мощност 650 к.с., а автомобилът Mulliner трябва да ускорява до 100 км/ч за по-малко от 4 сек.