.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Продават се: BMW M3 E30 Sport Evo и Mercedes-Benz 190E Evo II

В края на 80-те и началото на 90-те години BMW M3 и Mercedes-Benz 190E се изправят един срещу друг в сътезанията на FIA за туристически автомобили в Група А. Те, и техните улични хомологации, се превръщат в икони, съответно за феновете на BMW и Mercedes, а и не само за тях.

BMW M3 E30 Sport Evo и Mercedes-Benz 190E Evo II

Днес, два екземпляра, родени по онова епично време на чиста механика, отново се срещат. Този път мястото не е „Нюрбургринг“, а сцената на предстоящ търг. Той ще се проведе на 12 ноември, като на него организаторите от Silverstone Auctions ще пуснат BMW M3 Sport Evolution и Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II. И двете произведени през 1990 г. Звучи като прекрасен шанс да се сдобиете с подобен автомобил, стига да имате готовност да платите около 130 000 евро за всеки.

BMW M3 E30 Sport Evo и Mercedes-Benz 190E Evo II

BMW пуска на пазара M3 E30 през 1986-та, екипиран с 2,3-литров атмосферен четирицилиндров двигател. Направена е и версия за Група А, която обаче не може да се конкурира със свирепата мощ на турбинирата Sierra Cosworth RS500. Въпреки това пистовите версии на BMW M3 E30 печелят 18 титли в шампионатите за туристически автомобили по света. Говорим за титла в Световния шампионат за туристически автомобили (1987), две титли в Европейския шампионат за туристически автомобили (1987, 1988), две титли в Британския (1988 и 1991), цели четири титли в Италианския (1987, 1989, 1990 и 1991), две титли в гермаксия DTM (1987 и 1989), четири в австралийските шампионати, две титли в америнаксите серии AMSCAR и една титла в ирландския асфалтов рали шампионат.

BMW M3 E30 Sport Evo и Mercedes-Benz 190E Evo II

Спечелените титли правят BMW M3 единствената кола, събрала повече трофеи от Porsche 911.

BMW M3 E30 Sport Evo и Mercedes-Benz 190E Evo II

BMW M3 Sport Evolution, познато още като Evo III, излиза на пазара през 1989 г. Точно 600 екземпляра са направени от него. И всички са с 2,5-литров атмосферен четирицилиндров двигател, генериращ 238 к.с. Аеродинамиката е подобрена, като е монтирано регулируемо задно крило. Това M3 Evo III тук е едно от 204-те бройки, боядисани в цвят Brilliant Red. Първият му собственик го екипира с окачване на AC Schnitzer.

BMW M3 E30 Sport Evo и Mercedes-Benz 190E Evo II

Колата е в отлично състояние и в сервизната й книжка е записана пълната й биография, дълга 104 610 км. Тази немска легенда ще бъде продадена за около 130 000 евро.

BMW M3 E30 Sport Evo и Mercedes-Benz 190E Evo II

Mercedes-Benz 190E Cosworth първоначално е разработен за рали състезания, но когато излиза със задно предаване, на всеки му е ясно, че колата ще преследва победите на други трасета. Двигателят е 2,5-литров четирицилиндров, разработен от Cosworth, като казват, че шасито е настроено почти до съвършенство.

BMW M3 E30 Sport Evo и Mercedes-Benz 190E Evo II

Mercedes фокусира своите усилия в германските DTM серии, където M3 печели сезони 1987 и 1989. През 1990 г. излиза 190E Evo II с 2,5-литров мотор, 235 к.с. и по-ниско окачване. Маниакално раздутият бодикит го превръща в една от немските емблеми на 90-те. На пистата щуртгартското Evo II завоюва две титли при производителите и една при пилотите в DTM.

Екземплярът, който ще бъде продаден на 12 ноември, е в класическия си черен цвят (Blauschwartz). Навъртял е още по-малко от гореописаното M3 E30, като говорим за 41 хил. км. Цената? Очаква се да намери новия си собственик срещу сходните 130 000 евро.

Вижте още

Продават първото Bugatti Type 55

Този екземпляр на Bugatti Type 55 е първият от 38-те сглобени изобщо и съвсем скоро …