BMW вдигна завесата на новото M4 CSL, като оптимизираната версия на M4 получава максимална мощност от 550 к.с., намалено тегло и пистови настройки.
BMW M4 CSL следва стъпките на BMW 3.0 CSL, разработено през 1973 г. от BMW Motorsport GmbH и наследено десетилетия по-късно от BMW M3 CSL (2003) и BMW M4 GTS (2016). Автомобилът е проектиран да бъде максимално ефективен както на пътя, така и на писта. На „Нюрбургринг Нордшлайфе“ M4 CSL поставя рекорд за най-бърз сериен BMW автомобил, записвайки време за обиколка от 7 минути 15 секунди.

Задвижвано от 6-цилиндров редови двигател M TwinPower Turbo, с какъвто е и M4 GT3, новото M4 CSL разполага с 550 к.с. и 650 Нм (40 к.с. повече от M4 Competition). Мощността се изпраща към задните колела чрез осемстепенна скоростна кутия M Steptronic с Drivelogic и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди (за 10,7 секунди до 200 км/ч). Максималната скорост е 307 км/ч .
По-голямата мощност идва паралелно със значително олекотяване. Теглото на M4 CSL е 1625 кг или 100 кг по-малко спрямо стандартната версия. Съотношението тегло/мощност е 2,95 кг / к.с. За тази инженерна диета са използвани компоненти от въглеродни влакна и пластмаса, усилена с карбон (спортни седалки, аеродинамични елементи, покрив и др.). Задната седалка също е премахната, заедно с част от шумоизолацията.

Шасито и тракшън контролът са пистово настроени. BMW M4 CSL е стъва върху 19- и 20-инчови M джанти (предни/задни), които също са с променена аеродинамика и специфичен дизайн.
Откъм цветове CSL версията на M4 се предлага в Frozen Brooklyn Grey (стандартен), Alpine White и Sapphire Black. Каросерията се отличава и с множество карбонови елементи, подчертаващи спортния характер на купето.
BMW M4 CSL ще започне да се произвежда през юли в завода в Динголфинг, Германия. От него ще бъдат направени само 1000 бройки. Световната премиера на колата ще се състои този уикенд по време на Конкурса за елегантност във Вила д’Есте, Италия.