След като отбелязва четвъртата си годишнина като самостоятелна марка, Cupra разкри в детайли амбициозен план да удвои продажбите си и да разшири глобалното си присъствие.
Притежаваната от Seat марка продаде 79 300 автомобила по целия свят през 2021 г., което е увеличение от 189% спрямо 2020 г. и планира да удвои това до близо 160 000 бройки през 2022 г. Това ще бъде повече от една трета от обема на компанията майка.
Амбицията е част от всеобхватна стратегия, наречена Cupra X2, която също така ще увеличи двойно своята търговска мрежа и в крайна сметка оборота си.
„Преди четири години много хора се съмняваха в нас, но ние никога не се съмнявахме в себе си“, каза главният изпълнителен директор Уейн Грифитс. „Тази година ще докажем още веднъж, че нищо не може да спре нашия неудържим импулс.
Испанската марка също потвърди, че ще добави два нови електрически модела към своето портфолио: серийна версия на концепта Cupra Tavascan SUV през 2024 г. и по-малък градски електромобил, вдъхновен от прототипа Cupra UrbanRebel през 2025 г. Всеки от тях ще използва архитектурата MEB EV на VW Group , като хечбека Cupra Born, който стартира през април.
По време на представянето на новата платформа за виртуална реалност Hyperverse на Cupra, главният изпълнителен директор Уейн Грифитс показа силуетите на два нови електрически модела, които ще последват Tavascan и UrbanRebel. Единият изглежда по-компактен електрически SUV, а другият – седан с по-малки габарити, може би на базата на предстоящия Volkswagen Aero-B.
Миналата година новият всъдеход Formentor на Cupra представлява 70% от глобалните му продажби с 54 600 нови регистрации. Търсенето на серийния модел, казват от Cupra, надминава всички очаквания.
Междувременно около 41% от автомобилите на маркатабяха електрифицирани. Първият електромобил Born, стартира през ноември, а до края на годината Cupra вече достави 3300 бройки, което нарича обещаващо начало.