Ангажиментът на Dacia да продава бюджетни автомобили ще й позволи да произвежда по-леки и по-ефективни автомобилиза по-дълго време от конкурентите. Това е мнението на главния изпълнителен директор Денис Льо Вот. От своя страна това ще означава, че компавията няма да произвежда по-скъпи plug-in хибриди и EV за намаляване на емисиите на CO2, за да се избегнат скъпи глоби.
Dacia сега продава Spring EV на някои пазари (и вероятно ще го продава в Обединеното кралство). Към него ще се присъедини първият PHEV, версия на новия седемместен Jogger, през 2023 г.
Льо Вот вярва, че този предпазлив подход е от решаващо значение за запазването на ценовото предимство на марката.

„Ние отстояваме изключителна стойност и сме в състояние да предложим това, като даваме на нашите клиенти всичко, от което се нуждаят, но никога нищо излишно“, казва той. „Днес климатикът се счита за задължителен, така че ние предлагаме това. Но електрически седалки с много настройки? Те не са съществени, така че не ги предлагаме.
„От своя страна това означава, че нашите седалки, които са много удобни, са много по-леки от тези, използвани от нашите конкуренти. Това е една подробност, но има много други. А това означава, че произвеждаме много по-леки и на свой ред автомобили с ниски емисии, което означава, че не се нуждаем от скъпа технология за електрификация за тях, за да отговорим на всички наши регулаторни изисквания.“

Льо Вот посочва: „Нека да бъда ясен: ние приемаме нашата отговорност за околната среда и ще постигнем всичките си цели. Но като създаваме леки и чисти автомобили, ние предлагаме на повече клиенти начин да направят повече за околната среда на по-ниска цена. Ще бъдем готови с електрификация, когато трябва, но дотогава разходите за инвестицията в технологията ще бъдат амортизирани и ще можем да предложим технологията на достъпна цена.”