.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Дакар 2017: Етап 3 – победа за Стефан Петерханзел [Видео + Галерия]

Над 800 км е дълъг третият етап на рали Дакар 2017, като 364 км са състезателни за автомобили и мотори, докато камионите минават през 199-километрова отсечка. До момента това е най-сериозният оф-роуд етап, с големи денивелации, тежки терени с камъни и сурови разлики в атмосферните условия. Състезателите трябваше да се изкачат на близо 5000 м надморска височина, където валеше дъжд при температура, спадаща до 6 градуса.

Стефан Петерханзел с Peugeot 3008 DKR демонстрира силово каране и стопи дистанцията срямо съотборника си Себастиан Льоб. Пилотите на MINI Мико Хирвонен и Язид Ал-Раджи се класираха в първите места за деня и показаха, че не трябва да бъдат отписвани.

Насър Ал-Атия претърпя катастрофа след изминати 414 км, като неговата Toyota Hilux Evo остана без едно колело, което забави значително катареца. Той натрупа забавяне от 2 часа и 17 минути, което почти сигурно го изважда от битката за трета титла.

Peugeot окупира първите три места, като победата отиде при Стефан Петерханзел, а след него се наредиха Карлос Сайнц и Себастиан Льоб. С това Мистър Дакар, както наричат Петерханзел, се нареди на трето място във временното класиране.

При моторите десетина състезатели не успяха да продължат участието си заради контузии. Хоан Бареда спечели етапа, който позволи скорости до над 180 км/ч. Пет минути по-късно след него финишира Пиер-Александър Рене, а трети остана Тоби Прайс с 20-минутно изоставане от етапния лидер.

При ATV лидерите от Етап 2 – Пабло Копети и Нелсон Санабрия изостават в третия етап с около час спрямо новия водач Гастон Гонсалес, който стартира от 12-та позиция.

Третият етап на Дакар 2017 върна надеждата на руснаците при камионите, където Едуард Николаев спечели близо 200-километровото трасе със своя Kamaz. Зад него са камионите на Tatra и Iveco.

Вижте още

Audi и Porsche влизат във Формула 1

Не е тайна за никого, че VW Group иска да има два отбора във Формула …