.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Дакар 2017: Етап 8 – Льоб си върна лидерството с трета победа [Видео + Галерия]

Най-тежкото състезание за човек и машина се завърна в Аржентина за още един тежък етап, в който Peugeot окупира първите три места при автомобилите

Осмият етап на рали Дакар 2017 г. започна от соленото езеро Уюни в югозападната част на Боливия и се отправи към Салта в Аржентина. Нощта преди старта състезателите сами трябваше да подготвят машините си без техническа подкрепа от екипите им. Такъв е правилника за маратонските етапи, като никой няма право да получава странична подкрепа.

Битката при автомобилите между временния водач Стефан Петерханзел и преследващия го Себастиан Льоб продължи без отборни заповеди, както твърдят от Peugeot. 51-годишният ветеран в Дакар – Петерханзел стартира с комфортна преднина от 2 минути спрямо Льоб. Тя обаче бе напълно стопена след 110 състезателни километра, когато Себастиан изпревари своя съотборник и не му даде шанс да си върне първото място до финала в Салта. С това Льоб спечели третата си етапна победа в Дакар 2017 и стана лидер в генералното класиране.

Стефан Петерханзел финишира втори с 3:35 минути изоставане. Сирил Депре завърши трети, с което тимът на Peugeot окупира първите три места в осмия етап.

Участващият за втора година Мико Хирвонен с MINI изостана на 8:14 минути от Льоб и приключи деня на четвърта позиция. Пети финишира Жиниел Де Вилиер с Toyota Hilux Evo. Другия пилот на Toyota Нани Рома завърши 7-ми и с това изгуби третата си позиция в генералното класиране.

Генерално класиране след Етап 8 при автомобилите:

1. Себастиан Льоб – Peugeot [20 часа и 10:05 минути]

2. Стефан Петерханзел – Peugeot +01:38 минути

3. Сирил Депре – Peugeot +17:17 минути

4. Нани Рома – Toyota +23:36 минути

5. Мико Хирвонен – MINI +53:41 минути

При моторите победата отиде при испанеца Хоан Бареда с Honda. Втори завърши Матиас Валкнер с KTM, а третото място зае лидерът в общото класиране Сам Съндърланд, също с KTM. Пилотът на Honda Мишел Меж завърши четвърти, а след него се класира Педреро Гарсия от Испания с Sherco TVS.

Генерално класиране след Етап 8 при моторите:

1. Сам Съндърланд – KTM [22 часа и 01:08 минути]

2. Пабло Куинтанила – Husqvarna +20:58 минути

3. Ван Беверен – Yamaha +28:49 минути

4. Матиас Валкнер – KTM +34:14 минути [5 минути наказание]

5. Фарес Гуел – KTM +34:24 минути

При камионите намиращият се на 38-ма позиция в генералното класиране Мартин ван ден Бринк с Renault поднесе изненада на лидерите и спечели етапа. На 9 секунди след холандския победител завърши пилота на Iveco Федерико Виягра. Едуарт Николаев с Kamaz остана трети. Дмитрий Сотников, също с Kamaz, не изостана много и след 2:42 минути изоставане от лидера завърши на четвърто място, излизайки начело във временното общо класиране. Петата позиция отиде за друг холандец – Ван Генугтен с Iveco.

Генерално класиране след Етап 8 при камионите:

1. Дмитрий Сотников – Kamaz [17 часа и 52:20 минути]

2. Едуард Николаев – Kamaz +1:46 минути

3. Жерар Де Рой – Iveco +02:20 минути

4. Федерико Виягра – Iveco +29:06 минути

5. Де Баар – Renault +45:34 минути

Битката при ATV-тата свърши за заемащия до момента втора позиция в генералното класиране Симон Вит. Французинът получи повреда в своя Raptor 700 и след два часа опити да я отстрани отпадна от надпреварата. Иначе етапът бе спечелен от чилиецът Игнасио Касале с Yamaha, който влезе в топ три на пилотите в генералното. Втори завърши лидерът Сергей Карякин с Yamaha. Трети остана Алекс Дютри, също с Yamaha.

Генерално класиране след Етап 8 при ATV:

1. Сергей Карякин – Yamaha [27 часа и 45:50 минути]

2. Алекс Дютри – Yamaha +6:57 минути

3. Игнасио Касале – Yamaha +10:19 минути

4. Даниел Мацуко– Can-Am +2:01:13 часа

5. Пабло Копети – Yamaha +2:05:13 часа

В UTV класа етапната победа е на сметката на китайския пилот Ли Донгшенг. Втори остана Торес от Бразилия с Polaris, a на трето място завърши Равил от Русия.

Видео:



Още снимки:

Вижте още

Audi и Porsche влизат във Формула 1

Не е тайна за никого, че VW Group иска да има два отбора във Формула …