Първият уличен модел на италианските шаси специалисти Dallara е спийдстър с карбонова каросерия, който може да бъде превърнат в тарга или купе
Италианският производител на шасита Dallara е готов с първия си сериен модел, носещ името Dallara Stradale. Основаната през 1972 г. компания е известна с шаситата си най-вече за Формула 3, но също така прави болиди за Формула 1, включително и за този сезон, както и за шампионати като IndyCar, Формула 2 и Формула Е. Dallara прави и KTM X-Bow, така че има солиден опит зад гърба си в автомобилното конструиране.
Дебютната самостоятелна кола на шаси експертите от Dallara носи името Stradale, идващо от италианската дума за улица. Моделът е хомологиран за каране по обществени пътища, но с неговите 400 к.с. и леко шаси, може да бъде каран адреналиново и на писта.
Dallara Stradale представлява спийдстър без врати. Колата лесно може да бъде трансформирана в роудстър, като се постави предно стъкло. Към нея се предлага и Т-образна рамка, превръщащ Stradale в тарга. На въпросната рамка могат да бъдат прикачени отварящи се като криле стъклени врати.
Т.е. може да карате тази машина напълно открита, само с предно стъкло или напълно закрита като купе. Клиентите могат да поръчат и масивно задно крило, увеличаващо значително притискателната сила.
Сърцето на Dallara Stradale e 2,3-литров турбо четирицилиндров двигател от Ford Focus RS. Той е настроен да генерира 400 к.с. при 6200 об/мин и 500 Нм максимален въртящ момент от 3000 об/мин. Мощта се предава към задните колела чрез стандартна 6-степенна ръчна скоростна кутия. Опцията тук е роботизирана трансмисия с превключване от волана.
Сухото тегло на Dallara Stradale 2018 е само 855 кг. То е постигнато благодарение на щедрото използване на въглеродни влакна и композитни материали. Всичките боди панели са карбнови, какъвто е и използвания монокок.
Стигаме и до динамиката. От 0-100 км/ч тази италианска машина ускорява за 3,25 секунди. Максималната й скорост е 280 км/ч. С опционалното задно крило колата генерира над 820 кг притискателна сила при максимална скорост. Аеродинамиката на това Stradale е разработена и тествана в аеродинамичен тунел.
Производството на Dallara Stradale 2018 ще бъде ограничено до 600 бройки, които ще се сглобяват в следващите пет години. Сега идва и солената част – цената. Базовата започва от 155 000 евро. Опционалното предно стъкло с карбонова рамка излиза 16 600 евро, тарга покривът е 7700 евро, а крилатите врати още 7300 евро.