Японската класика от 70-те години вече е със сърце, туптящо с 495 к.с.
Datsun 240Z е една от най-емблематичните коли през 70-те години на миналия век. Накратко колата излиза с 2,4-литров шестцилиндров редови двигател и 5-степенна ръчна скоростна куия (има варианти и с 4-степенна кутия и 3-степенен автомат). Моторът, който е екипиран с два карбуратора, генерира 154 к.с. и 198 Нм, предавани към задните колела. Окачването отпред и отзад е независимо, а максималната скорост е 201 км/ч. С други думи – прекрасна кола за времето си.
В наши дни Datsun 240Z е истинска находка, на каквато се натъкват през 2014 г. руснаците от Cusworks.
Ето така е изглеждал този Dastun 240Z в заводския си вид.
През 1996 г. колата е реставрирана и боядисана в сребрист цвят. Точна така влиза в гаража на Cusworks.
Тунерите от Москва решават, че трябва да вдъхнат нов живот на старата класика и го правят, като цялостно я реставрират. Реставрацията обаче бяга от оригиналните корени на 240Z, особено ако повдигнем предния капак и видим присаден RB26 мотор от Nissan Skyline R34 GT-R. В крайна сметка те превръщат този 240Z в това.
Новото сърце с работен обем от 2,6 литра генерира 495 к.с., които се предават към задните колела чрез 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Ето и снимки от целия процес на доработка: