Lexus представи новото поколение на модела LX, който дебютира четири месеца след Toyota Land Cruiser 300. Световната премиера на флагманския SUV на японската марка се проведе паралелно в няколко града по света, включително в Москва.
Lexus LX получава дизайн в новия фирмен стил на марката с голяма радиаторна решетка с триизмерни клетки, както и буквите на името на марката, които в бъдеще ще бъдат получени от всички нови модели на производителя.
Автомобилът от ново поколение е изграден върху новата архитектура TNGA, използвайки най-голямата платформа GA-F, която също се използва в основата на Toyota Land Cruiser 300.

Новото шаси прави възможно изместването на центъра на тежестта на автомобила. В допълнение, разпределението на теглото на автомобила също е оптимизирано поради различна подредба на двигателя. А използването на ново по-леко окачване, както и широкото използване на алуминий, правят възможно значително да бъде намалено теглото на автомобила. Новият LX е с около 200 кг по-лек от предшественика си.

В същото време габаритите, включително междуосието от 2850 мм, остават непроменени. Кросоувърът запазва същата геометрия с пътен просвет от 215 мм и ъгли на влизане и излизане като в предишния модел. В допълнение, автомобилът вече е получил стандартно окачване AHC, което позволява регулиране на просвета в зависимост от условията на шофиране. Активна електронна защита срещу преобръщане е налична и на LX за борба с преобръщане на каросерията и накланяне.

Двигателната гама на новия LX включва два шестцилиндрови турбо двигателя. Бензиновият агрегате V6 битурбо с мощност 415 к.с. и пикови моменти от 650 Нм. Дизелът също е турбо V6, но вече с работен обем 3,3 литра и мощност от 299 к.с. и 700 Нм. И двата мотора работят в комбинация с с най-новата десетстепенна автоматична трансмисия.
В салона на Lexus LX има нова архитектура с два дисплея: малък седеминчов екран и голям 12,3-инчов сензорен екран на новата медийна система. Големият монитор служи и като система за помощ при офроуд, която използва четири камери, за да помогне на водача да следи ситуацията около автомобила. В допълнение, SUV-ът получи функцията Multi-terrain Monitor, благодарение на която водачът може да провери състоянието на пътя точно под автомобила, без да напуска купето.

Lexus LX също получава някои функции от Toyota Land Cruiser 300. Така бутонът за стартиране на двигателя притежава опция за разпознаване на водача по пръстов отпечатък, което да бъдат запазени основните настройки на автомобила за всеки от потребителите на автомобила.
Цените и нивата на оборудване за новия Lexus LX все още не са обявени.