.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Dodge Challenger детронира Ford Mustang

За първи път от появата си на пазара преди тринадесет години, Dodge Challenger успя през 2021 г. да надмине Ford Mustang по отношение на продажбите.

Ford Mustang, Chevrolet Camaro и Dodge Challenger всяка година се състезават в тристранна битка за титлата „Най-добър мускулест автомобил“ на сезона на американския пазар, а през последните години Mustang рядко се притеснява от двата си съперника. През 2021 г. обаче нещата се промениха.

С 54 314 екземпляра, произведени миналата година, Dodge Challenger се представи по-добре от Ford Mustang, от който са сглобени само в 52 414 бройки. Camaro, от своя страна, привлече само 21 893 клиенти и не беше в състояние (далеч от това) да се изправи срещу своите конкуренти.

През 2021 г. Challenger всъщност беше единственият от тримата конкуренти, който отбеляза увеличение на продажбите си спрямо финансовата 2020 г. (с + 3%), като тези на Mustang и Camaro от своя страна спаднаха съответно с – 14,2% и – 26,2%. През 2020 г. Mustang все още доминира в света си с 61 090 продадени копия, срещу само 52 995 бройки за Challenger.

Следователно Dodge Challenger спечели титлата за бестселър за 2021 г. в своята категория с малка преднина и този резултат свидетелства за стабилността на фен базата, на която се радва. За сравнение, Challenger беше изминал през 2015 г. само в 66 377 бройки, когато новият Mustang беше произведен в размер на 122 349 копия.

Резултат, който главният изпълнителен директор на Dodge, Тим Кунискис, отчита оригиналността на автомобила: този „не се опитва да следва никой друг“, сподели американският шеф в интервю за Automotive News.

За протокола, Challenger се предлага в най-мощната си версия под формата на SRT Hellcat с кавалерия от 717 к.с. и 881 Нм от неговия 6,2-литров V8 блок.

Вижте още

Следващото Lamborghini ще бъде електрическо?

Lamborghini току-що подаде името Revuelto в Службата за интелектуална собственост на Европейския съюз. Предстои ли …