Появата на по-вместими батерии на конкретен електрически автомобил винаги радва потенциалните купувачи. Но понякога автономният пробег при едно зареждане може да бъде увеличен чрез други методи, например чрез оптимизиране на програмата за управление на захранването. Компактният DS 3 Crossback E-Tense може да се похвали с още едно постижение. Инженерите успяха да увеличат пробега си в комбинирания цикъл WLTP от 320 на 341 км (+ 6,6%), като въведоха стандартна термопомпа със сензор за влага (повишава ефективността), подобриха предавателното отношение в трансмисията и инсталираха нови Continental EcoContact 6 Q гуми (размер 215/60 R17), в които съдържанието на силициев диоксид е увеличено и съпротивлението при търкаляне е намалено.
Вграденото устройство позволява зареждане на батерията с източници с променлив ток с 11 кВт или от бързи колонки с постоянен ток на 100 кВт (зарежда се до 80% за 30 минути).
DS 3 Crossback E-Tense е единственият електрически автомобил на марката, но има и три plug-in хибрида. От 2024 г. марката ще стане електрическа. По-скоро оттук нататък всички нови DS ще бъдат електрически автомобили, но известно време ще продължи производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене, разработени и въведени на пазара по-рано.
От компанията няма нито дума за батерията, следователно тя е останала същата, с капацитет от 50 кВтч. Двигателят тук развива 136 к.с., 260 Нм, предно предаване. Уточняват, че увеличението на номиналния пробег, измерен чрез стандартния цикъл, означава подобряване на пробега при реално използване. Електрическият автомобил струва от 37 600 евро, или от 31 600 евро, като се вземе предвид екологичната субсидия.