BMW показа накуп два от най-важните си модели, като единият скоро ще убие другия поради агресивната електрификация на марката. Класическата все още Серия 7 вече има изцяло ново седмо поколение G70, което идва в компанията на своя електрически аналог BMW i7.
Стратегията на BMW Group е следване на Парижкото споразумение за климата и преминаване към изцяло електрическа гама в бъдеще. Целта е до 2030 г. компанията да има до 10 млн. електромобила на пътя, като новото i7 се присъединява към продаваните днес iX и i4.
BMW Серия 7 2023 ще се предлага в две бензинови версии и една дизелова (само за Европа). Базовият бензинов вариант е с 6-цилиндров редови мотор, а по-мощата модификация е с V8. Както знаете V12 двигателя на марката вече е в миналото и няма да с появи в някой от следващите модели, освено неговото обозначение 760i.
BMW 740i е с подобрен 3,0-литров редови турбо двигател, работещ с 48-волтова хибридна система. Комбинираната мощност е 375 к.с. или с 40 к.с. повече от досегашния модел. От 0-100 км/ч ускорява за 5 секунди.
По-скъпият и по-мощен бензинов избор е BMW 760i xDrive. Тук получавате 4,4-литров V8 би-турбо двигател и същия хибриден асистент. Това осигурява обща мощност от 536 к.с. и спринт от място до 100 км/ч за 4,2 секунди. И двата двигателя ползват една и съща 8-степенна автоматична скоростна кутия.
При 740d xDrive е използван 3,0-литров редови шестцилиндров мотор, генериращ 300 к.с. в комбина с малката хибридна система. Максималният въртящ момент тук е 670 Нм. Средният разход е 5,9 л/100 км, а ускорението до 100 км/ч – 6,3 секунди.
Що се отнася до електрическата Серия 7, официално тя носи името BMW i7 xDrive60. Електромобилът използва два електромотора мотора и батерия с 101,7 kWh. Резултатът е 544 к.с. и 745 Нм, предавани всички колела. Ускорението от 0-100 км/ч се постига за 4,5 секунди. Максималната скорост е ограничена до 240 км/ч, а при бензиновите тя също е електронно лимитирана до 250 км/ч. По-напред във времето BMW ще пусне още една версия на i7.
Визуално новата Серия 7 е рязко отклонение от досегашния дизайн. Той следва формите на фейслифта на X7, при който най-отличителни са разделените фарове и гигантските бъбреци. При електрическото BMW i7 има разпознаваеми ненатрапчиви сини акценти по броните и праговете.
Бензиновите версии получават стандартно M Sport пакет. Такъв M пакет е безплатна опция при i7 xDrive60, придаващ й по-агресивен дизайн на предницата. Джантите при него са 20-инчови, като платената опция са M Sport джанти с размер 21 инча.
Отвътре седмото поколение BMW 7 получава осмо поколение iDrive система, прибиращ се в тавана 31,3-инчов 8K екран, 5,5-инчови дисплеи за управление в задните врати (които могат да се отварят и затварят напълно автоматични), 5G свързаност и два свързани дисплея на таблтото (12,3-инчов зад тволана и 14,9-инчов тъчскрийн вдясно от него). Новост е т.нар. Interaction Bar, който представлява кристална повърхност със сензорни контроли за управление на климатичната система
Аудио системата може да бъде опционално Bowers & Wilkins Diamond Surround. При нея стандартните 18 високоговорителя са заменени от 36 с по-добра акустика. Четири от тях са интегрирани в тапицерията, а всичките 36 предлагат пълна 4D аудио функция, използваща магнитно контролирани вибрации за по-добър бас.
Доставките на новата Серия 7 и нейния електрически вариант ще започнат от ноември тази година. В САЩ цената на базовият 740i започва от 94 295 долара, а задвижваният от V8 760i xDrive струва 114 995 долара. Електрическата i7 е със стартова цена 120 295 долара.