Това е първото турбинирано Ferrari, което ще се състезава в заводския шампионат на марката от Маранело
Какво имаме тук? Накратко още едно пистово Ferrari, проектирано за заводския шампионат на марката и първото такова с турбо двигател. Ferrari 488 Challenge 2017 е оборудвано с 3,9-литров V8 мотор, идентичен с този в уличното 488. Със своите 660 к.с. това е втората най-бърза кола на заводската писта „Фиорано“, записвайки обиколка за 1 минута и 15,5 секунди. Най-бързата машина засега остава Ferrari 458 Challenge Evo.
Новото Ferrari 488 Challenge е шестият модел, разработен за сериите Ferrari Challenge. Задвижването е изцяло оптимизирано за пистово каране. Препрограмирано ECU и по-къси предавателни числа правят колата по-отзивчива на пистата.
Италианската състезателна машина е с патентован софтуер Slip Slip Control (SSC) и с интегрирано електронно управление на динамиката. Пилотът може да настройва в различни режими три основни функции: спирачки, тракшън контрол и електронен диференциал.
По отношение на аеродинамиката радиаторната решетка е изцяло преработена. Предната броня също е ревизирана, с по-изразен сплитер и крила, увеличаващи притискателната сила отпред и балансирайки колата като цяло. Аеродинамичните подобрения са със 7% по-ефективни спрямо 458 Challenge EVO.
Предният капак е с централно разположени три въздуховода, отвеждащи горещия въздух от радиаторите, които са монтирани в предната част на колата. 488 Challenge се отличава още с огромно задно крило и двойни вуздуховоди в задните арки, спомагащи по-доброто охлаждане на спирачките.
Шампионатът Ferrari Challenge се провежда от 1992 г. насам. През Сезон 2017 ще се навършат 25 години от създаването на сериите. Над 1000 състезания са проведени до днес, в които участие взимат над 1000 пилота. Сред тях името си записа и българският пилот Пламен Кралев, който участва с Ferrari F430. През сезони 2008 и 2009 той записа и няколко победи. След участията си във Ferrari Challenge, Кралев продължи кариерата си във Формула 2.