.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Премиера: Ferrari FXX K

Кажете здравей на най-могъщото заводско Ferrari! Лейдис енд джентъменс, посрещнете Ferrari FXX K!

Както прогнозирахме Ferrari представи своята пистова машина по време на събитието Finali Mondiali в Абу Даби. Очаквахме обаче колата да се казва LaFerrari XX, тъй като е базирана върху хибридната хиперкола. Буквата К в името FXX K идва от KERS – системата за възстановяване на кинетичната енергия.

Ferrari FXX K

Ferrari FXX K няма да бъде пуснат в състезания, като е разработен да бъде абсолютно безкомпромисен и да покаже технологичните иновации на марката. Колата ще бъде предложена на малка група клиенти, за които компанията ще пусне тестова програма през следващите две години.

Ferrari FXX K

Както се говореше FXX K разполага с максимална мощност от 1050 к.с., благодарение на своя мощен 860 к.с. V12 двигател и генериращият 190 к.с. електромотор. Максималният въртящ момент е над 900 Нм.

6,2-литровият V12 в тази свирепа машина е с нови разпределителни валове и модифицирани механични клапани, вместо с хидравлични. Всмукателните колектори са преработени и са специално полирани. Изпускателната система също е променена, като шумозаглушителите са премахнати.

Ferrari FXX K

Оптимизираната HY-KERS система работи в четири режима, които водачът може да избере. В режим Qualify се генерира максимална мощност в рамките на ограничен брой обиколки. При Long Run се осигурява постоянство на електрическата мощност, докато при Manual Boost човекът зад волана сам преценява в кой момент да използва пълния капацитет на батериите. Последният режим е Fast Charge, който е подходящ за по-бързо презареждане на акумулаторите.

Ferrari FXX K

От гледна точка на дизайна колата е с по-широк сплитер и двоен преден спойлер, като в същото време височината е свалена с 30 мм, спрямо тази на стандартното LaFerrari. Аеродинамиката е допълнена от нови странични прагове, докато задницата е леко по-висока, като двете малки крила са активни.

Ferrari твърди, че притискателната сила е увеличена с 50% при по-ниска скорост и до 30% при по-висока. Така при 200 км/ч се генерира натиск от 540 кг, което е почти двойно на това при LaFerrari, където е 230 кг.

Ferrari FXX K

Италианската компания също екипира FXX K със състезателни сликове на Pirelli, които са със сензори, следящи надлъжното, напречното и радиалното ускорение, както и температурата и налягането на гумите.

Manettino бутонът на волана е с пет позиции, с които може да се контролира степента на електроннно заключващия се диференциал E-Diff, тракшън контрола F1-Trac, системата Racing SSC (Side Slip Angle Control) и ABS-а.

Ferrari FXX K ще бъде лансиран през 2015 г., като цената и планираните за производство бройки не е известна.

[nggallery id=369]

Вижте още

Alfa Romeo вади наследник на 8C Competizione

Alfa Romeo пусна тийзър, включващ детайл от нов модел, който трябва да се появи тази …