Fisker Ocean направи официалния си европейски дебют пред публиката по време Световния мобилен конгрес в Барселона, Испания.
Изцяло електрическият SUV бе представен от главния изпълнителен директор на Fisker Хенрик Фискер, който каза, че технологичният форум е идеалното място за публичното представяне на модела. Моделът бе показан преди това на изложението в Лос Анжелис миналата година. Той ще бъде произвеждан от Magna Steyr в Грац, Австрия, като ще се появи на пазара през второто тримесечие на 2023 г.
Fisker наскоро откри европейски офис в Мюнхен, Германия, а центърът за развитие на марката ще последва в страната. Прогнозират годишни продажби от близо 60 000 бройки в Европа.
Очаква се Ocean да се изправи срещу Audi Q4 E-tron и BMW iX3 с конкурентни показатели за ефективност, пакет от усъвършенствани технологии и автономен пробег до 560 км. Моделът също премина през пилотно производство, така че необходимите краш тестове и процеси на хомологация могат да започнат.
По отношение на дизайна, Ocean остава верен на концепта, показан за първи път през 2019 г., като Фискер се ангажира да предложи истински SUV, а не още един аеродинамичен изцяло електрически хечбек. Неговите тънки светлини, къси надвеси и широка стойка са насочени към подчертаване на присъствието на пътя и дават сериозни предпоставки за дизайна на бъдещите модели Fisker.
Автомобилът остава петместен, а ангажиментът на компанията към устойчивост се простира до „напълно веган“ интериор, включващ регенерирани риболовни мрежи, тениски и гума. Фискер твърди, че това е най-устойчивият електрически автомобил в света“.
Други акценти включват режима California, който отваря всички прозорци и прибира покрива, за да осигури изживяване при шофиране в стил кабриолет; режимът Limo позволява на пътниците на задната седалка да контролират различни функции на автомобила и въртящ се 17,1-инчов сензорен екран за инфотейнмънт, който може да се превключва от портретен в пейзажен режим, когато автомобилът е спрян.
Ще бъдат налични три нива на оборудване. Sport предлага мотор с мощност 275 к.с. на предната ос и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,6 сек; Ultra получава мотор на всяка ос, повишавайки мощността до 540 к.с. и съкращаваи времето за ускоряване до 3,9 сек; топ изпълнението Extreme има 550 к.с. и време 3,6 сек от 0-100 км/ч. Fisker не потвърждава капацитета на батерията и твърди, че все още тества точните времена на зареждане на модела.