.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Fisker Ocean направи европейски дебют в Барселона

Fisker Ocean направи официалния си европейски дебют пред публиката по време Световния мобилен конгрес в Барселона, Испания.

Изцяло електрическият SUV бе представен от главния изпълнителен директор на Fisker Хенрик Фискер, който каза, че технологичният форум е идеалното място за публичното представяне на модела. Моделът бе показан преди това на изложението в Лос Анжелис миналата година. Той ще бъде произвеждан от Magna Steyr в Грац, Австрия, като ще се появи на пазара през второто тримесечие на 2023 г.

Fisker наскоро откри европейски офис в Мюнхен, Германия, а центърът за развитие на марката ще последва в страната. Прогнозират годишни продажби от близо 60 000 бройки в Европа.

Очаква се Ocean да се изправи срещу Audi Q4 E-tron и BMW iX3 с конкурентни показатели за ефективност, пакет от усъвършенствани технологии и автономен пробег до 560 км. Моделът също премина през пилотно производство, така че необходимите краш тестове и процеси на хомологация могат да започнат.

По отношение на дизайна, Ocean остава верен на концепта, показан за първи път през 2019 г., като Фискер се ангажира да предложи истински SUV, а не още един аеродинамичен изцяло електрически хечбек. Неговите тънки светлини, къси надвеси и широка стойка са насочени към подчертаване на присъствието на пътя и дават сериозни предпоставки за дизайна на бъдещите модели Fisker.

Автомобилът остава петместен, а ангажиментът на компанията към устойчивост се простира до „напълно веган“ интериор, включващ регенерирани риболовни мрежи, тениски и гума. Фискер твърди, че това е най-устойчивият електрически автомобил в света“.

Други акценти включват режима California, който отваря всички прозорци и прибира покрива, за да осигури изживяване при шофиране в стил кабриолет; режимът Limo позволява на пътниците на задната седалка да контролират различни функции на автомобила  и въртящ се 17,1-инчов сензорен екран за инфотейнмънт, който може да се превключва от портретен в пейзажен режим, когато автомобилът е спрян.

Ще бъдат налични три нива на оборудване. Sport предлага мотор с мощност 275 к.с. на предната ос и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,6 сек; Ultra получава мотор на всяка ос, повишавайки мощността до 540 к.с. и съкращаваи времето за ускоряване до 3,9 сек; топ изпълнението Extreme има 550 к.с. и време 3,6 сек от 0-100 км/ч. Fisker не потвърждава капацитета на батерията и твърди, че все още тества точните времена на зареждане на модела.

Вижте още

BMW M Hybrid V8 LMDh е почти готов за „Льо Ман“ [Премиера]

Както знаете 2022 г. е юбилейна за BMW M, тъй като спортното подразделение става на …