Алилуя! Америка има своя нова топ версия на Mustang и това е Shelby GT350!
Респектиращият масъл е с атмосферен 5,2-литров V8 двигател, като най-отличителното нещо в него е т.нар. „flat-plane” колянов вал. Дори американците се питат какво по дяволите е това нещо. Повечето щатски V8 двигатели, които познаваме и обичаме днес, вадят един характерен гърлест звук. Всичко това до известна степен се дължи на кръстосания колянов вал (вижте изображението по-долу).
Е, при Ford Shelby GT350 Mustang коляновият вал действително е плосък. Като цяло редовите 4-цилиндрови двигатели използват такъв тип вал. Ок, разликата е очевидна, въпросът е „защо?“.
Първите V8 двигатели са били с такъв плосък колянов вал, защото са имали опростен дизайн. Проблемът е бил, че плоският колянов вал генерира повече вибрации и дисбаланс в двигателя, затова е изобретен кръстосаният колянов вал през 1920 г., за да бъде всичко плавно и гладко. Цената на този баланс обаче е изразен в голям размер и по-тежко тегло. Без да задълбаваме повече ще обобщим, че плоският колянов вал е по-малък, по-лек и може да се развърти до много по-високи обороти. Колко по-високи? Някои казват, че може да предложи до 8000 об/мин, а това е нещо лудо за V8 двигател.
Но да се върнем на темата Ford Shelby GT350 Mustang… Неговият 5,2 V8 генерира над 500 к.с. и 542 Нм. Мощността се предава към задните колела през 6-степенна ръчна скоростна кутия с Torsen диференциал с ограничено приплъзване, като това е част от стандартното оборудване.
Опционалният Track Pack добавя маслен охладител и кулер за маслото на трансмисията, нов алуминиев преден капак и поръчкови 19-цолови джанти с гуми Michelin Pilot Super Sport.
Спирането е поверено на Brembo спирачки с 394-милиметрови дискове отпред и 380-милиметрови отзад. Shelby GT350 получава още по-агресивен и по-аеродинамичен бодикит, отличаващ се с по-ниско разположен преден сплитер, карбонова решетка, както и заден дифузьор, за по-голяма притискателна сила.
Отътре Shelby GT350 Mustang получава Recaro седалки, уникални измервателни уреди, както и по-малко хромирани и лъскави елементи, намаляващи отблясъците от слънцето.
[nggallery id=342]