Новият щам на коронавирус принуди General Motors, Alphabet (Google) и нейното дъщерно дружество Waymo да се откажат от изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас, насрочено за 5-8 януари. Организаторът на CES – Асоциацията за потребителски технологии, уточнява, че това са две от 42 компании, които са отменили присъствието си на изложението през последните няколко дни. Но в същото време към списъка са добавени 60 нови членове, съобщава Reuters.
Отмяната на участието в изложението на GM не означава отказ от премиерата на електрическия пикап Chevrolet Silverado EV. Просто вместо в Лас Вегас, тя ще се проведе във виртуален формат, по време на онлайн реч на главния изпълнителен директор на GM Мери Бара на 5 януари.
Waymo трябваше да покаже на посетителите във Вегас автономен каимион за дълги разстояния, базиран на Freightliner Cascadia, създаден в сътрудничество с Daimler Trucks. Премиерата най-вероятно ще се състои само във виртуален формат.
Hyundai Motor, от друга страна, участва в CES и се фокусира върху роботиката. „Разширяване на човешкия обхват“ според корейците е общността на роботите и метавселената, принципът на Mobility of Things (MoT), платформите Mobile Eccentric Droid (MobED) и PnD (Plug & Drive).
Организаторите на CES обещават строги мерки за защита, включително не само маски, но и изискване за ваксиниране на всички участници, както и наличието на тестове за Covid-19. Mobile, Meta Platforms (Facebook), Twitter, Lenovo Group, AT&T и Amazon също решиха да не присъстват във Вегас. Асоциацията за потребителски технологии очаква изложението да покаже важни иновации за здравето, мобилността и безопасността по целия свят, дори и без компаниите, които няма да участват. Гигантът General Motors най-вероятно ще продължи да се фокусира върху онлайн премиерите. Припомняме, че в началото на 2022 г. очакваме от него нови модели като Cadillac Celestiq и GMC Sierra Denali EV. Но времето за техните премиери все още не са определени.