.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Всичко за третия сезон на Hyundai Racing Trophy

Нови екипажи и еволюция на състезателните автомобили Hyundai i20 Coupe R

Технологично подобрените рали автомобили Hyundai i20 Coupe R направиха атрактивна демонстрация на тренировъчната база на Motorsport Academy в Твърдица по време на церемониалното откриване на третия пореден рали сезон на едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy.

На церемонията бяха представени и новите тандеми – Симеон Симеонов / Йордан Йорданов, Мартин Коев / Димо Бозуков, Денис Станчовски / Васил Георгиев и дамския екипаж Виктория Гъркова /Велислава Павлова. Състезателите на едномарковия шампионат направиха церемониална обиколка на пистата със своите рали автомобили.

През последните четири несъстезателни месеца от Hyundai Racing Trophy проведоха специализирани обучения, съобразени с нуждите на млади начинаещи пилоти. „Многобройните тренировки през зимния сезон, които организирахме от Motorsport Academy, подготвиха състезателите за бъдещите предизвикателства, които ги очакват в Hyundai Racing Trophy“, категоричен е треньорът на екипажите Петър Гьошев. Той и проджект мениджъра на платформата Георги Гвоздейков припомниха, че благодарение на подобренията на автомобила и обучението на пилотите през последните два сезона състезателите постигаха по-добри резултати от автомобилите с по-мощни двигатели.

Състезателният Hyundai i20 Coupe R е с нова трансмисия – сега тя е с късо главно предаване, скоростната кутия е правозъба с шест предавки. Максималната скорост е 174 км/ч. Сменен е и размерът на колелата, като актуалните джанти са с размери 6,5х16. Монтирана е и система за безключово запалване.

Състезателните автомобили са оборудвани с гуми Hankook Competition и са хомологирани според изискванията на FIA. Същите се използват в Европейския и в Световния рали шампионат. „Motorsport Academy стана техен официален представител и сме очаровани от тестовете, които направих с гумите в 100 състезателни километра. Пилотите ще се убедят сами в топ качествата им и се надявам още в Румъния да покажем на цяла Европа на какво сме способни“, обясни Петър Гьошев.


Освен това новата еволюция на Hyundai i20 Coupe R е с по-добър баланс на тежестта. Преместена е и акумулатора в купето, за да се балансира центърът на тежестта на автомобила. Има допълнително усилване на роговете в предната част, преработено е закрепването на предпазната подкартерна скара. По ходовата част са укрепени предните носачи и мост, монтирани са полиуретанови тампони на носачите, променено е окачването в стабилизиращата щанга с цел още по-добро пътно поведение. Освен това е направено цялостно обслужване на шаситата, променен е външният цвят, колите са боядисани и отвън и отвътре.

Сега пътното поведение е напълно оптимизирано и в комбинация с много по-добрата динамика прави състезателния Hyundai i20 Coupe R изключително конкурентен.

„Удовлетворени сме от факта, че спортната платформа продължава да привлича абсолютно начинаещи бъдещи състезатели, които се обучават в Hyundai Racing Trophy по тренировъчните програми на Motorsport Academy. Това допринася и за цялостното развитие на рали спорта в България“, каза Стефан Митов, национален директор продажби на „Индустриал комерс“ – официален вносител на Hyundai за България. Той подчерта, че това дава шанс на пилотите да се състезават и в чужбина. За втора поредна година шампионатът се провежда в Румъния и Сърбия, където нашите екипажи са много добре приети от организатори, конкуренти и рали фенове. Всички наши усилия са доказателство за сериозните ни намерения за още по-добро представяне тази година. Платформата е единственият спортен проект с интегриран подход за обучения и провеждане на състезания, покривайки световните стандарти на рали дисциплината. Това е уникален автомобилен шампионат на марката Hyundai в цяла Европа, допълни Митов. Той е убеден, че рано или късно платформата ще стигне и до световната рали сцена.

Младият пилот Симеон Симеонов продължава за трета поредна година в шампионата. Миналият сезон спечели бронза в генералното класиране на едномарковата надпревара и е олицетворение на идеите на проекта. Сега той е с навигатор Йордан Йорданов, който познаваме от 2016 г. Мартин Коев също продължава своето участие в Hyundai Racing Trophy заедно с Димо Бозуков – също добре познато име сред рали средите в България. Денис Станчовски, 16-годишен, следва примера на Симеон Симеонов и започва своята рали кариера в едномарковия шампионат. Негов навигатор ще бъде Васил Георгиев. За пръв път в спортната платформа има изцяло женски екипаж. 19-годишната Виктория Гъркова, която е натрупала опит в картинга, поема следващата стъпка в своята кариера като рали пилот в Hyundai Racing Trophy. Тя е с навигатор Велислава Павлова.

Тази година шестте състезания от едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy стартират с рали Брашов, Румъния – 31 март – 1 април, рали България – 19-21 май, рали Твърдица-Елена – 15-16 юли, рали Сливен – 1-3 септември, рали Сърбия – 22-24 септември, рали Хеброс – 17-19 ноември.

Вижте още

Audi и Porsche влизат във Формула 1

Не е тайна за никого, че VW Group иска да има два отбора във Формула …