Ineos ще използва технологията за задвижване на горивните клетки (FCEV) на Hyundai за концептуалната версия Grenadier 4×4 с водородно гориво, която е много вероятно да се превърне в сериен автомобил.
Като част от широкообхватния план за увеличаване на инвестициите си във водородна технология, Ineos ще построи прототипа в партньорство с базираната в Обединеното кралство инженерна фирма AVL, преди тестове на пътя и извън пътя, които ще започнат до края на 2022 г.
AVL отскоро работи с Ford по подобен концепт, единствена FCEV версия на микробуса Transit, която ще бъде използвана в дългосрочна пробна програма, за да се определи жизнеспособността и възможностите на водородните лекотоварни автомобили.
Все още не е потвърдено точно кой двигател ще използва Grenadier FCEV. В момента Hyundai продава Nexo с 95 кВтч горивна клетка и 159 к.с. на електрическия мотор, но ще въведе силно актуализиран задвижващ агрегат през 2023 г., който ще бъде по-компактен, но ще предложи подобрена ефективност и издръжливост.
Партньорството на Ineos с Hyundai, обявено в края на 2020 г., има взаимна полза и за двете страни: Ineos получава достъп до един от най-зрелите задвижвани на водород двигатели на пазара за използване в своите автомобили, докато Hyundai може да се възползва от опита на британската химическа компания в производството и разпространяването на самия водород.
Не е посочена дата за продажбата на дребно на Grenadier FCEV. Бензиновите и дизеловите варианти с двигател на BMW ще се продават във Великобритания от юли 2022 г.
Съобщението е част от широкообхватния ангажимент на Ineos за популяризиране на водорода като алтернативен източник на гориво. Компанията вече обещал 2 млрд. евро (1,7 млрд. паунда) за усилията си в тази област и днес стартира кампания „застъпничество за водород“, подчертаваща ползите от източника на гориво.

Ineos твърди, че е „най-големият съществуващ оператор на електролиза в Европа“- средство за производство на водород, и казва, че 400 000 т нисковъглероден водород, който произвежда всяка година, е еквивалент на замяна на „до 2 млрд. л дизел“.
Шефът на компанията Джим Ратклиф каза: „Електрическите автомобили са идеални за градски центрове и кратки пътувания. Но водородът е много по-добър за по-дълги пътувания и по-големи товари и това изисква незабавни инвестиции в разпределение на водород и станции за пълнене на водород.
„Въпросът е, че промишлеността може да направи само толкова много и правителството на Обединеното кралство трябва да започне да инвестира в развитието на нашата водородна инфраструктура, за да позволи използването на газа много по-широко. В момента ние изоставаме значително от Европа и пропастта започва да расте “.
Като част от водородната кампания на компанията, тя също така ще показва големи билбордове в Лондон и Глазгоу, ще обиколи страната с автобус на водородно гориво и ще покаже автомобил с водородно гориво на срещата на върха COP26 в Глазгоу от 31 октомври до 12 ноември.