Текст: Атанас Вилнер
От няколко години в класа на спортните коли основен герой е Nissan GT-R R35. Той разбира се не остава в скучна компания, в която има и бързи комбита като Audi RS6 например… Към тази хубава категория машини, за която си струва човек да има пари, трябва да добавим един сериозен и чудовищно скъп британец в лицето на Jaguar F-Type SVR.
Ако питате някой от босовете на Jaguar вероятно той ще ви цитира три думи от пиарската брошура на тази топ модификация на F-Type: “крайна спортна кола“. И може би ще бъде прав, нищо, че си е платил да чуе такива думи от своите PR-и.
Jaguar F-Type SVR се отличава видимо по новата предна броня, която е с по-големи въздухоотвори. Под нея е монтиран предният сплитер. По-спортното излъчване е допълнено от вентилиран преден капак и уникално задно крило, автоматично регулиращото се спрямо скоростта. Други подобрения са титаниевата изпускателна система и 20-цоловите ковани алуминиеви джанти, обути в гуми Pirelli P Zero.
Интериорът също е старателно направен, но по-ценното в случая са спортният волан, спортните седалки и полирания алуминий.
Стигаме и до същинската част на темата Jaguar F-Type SVR – задвижването. Мощността идва от 5,0-литров V8 двигател с щедър компресор, генериращ 575 к.с. и 700 Нм. Тези цифри се предават към четирите колела през 8-степенна автоматична скоростна кутия. Ускорението от 0-100 км/ч става за 3,7 секунди. Километражът на този британец спира при 322 км/ч. Кабрио версията на F-Type SVR е с близки спринт показатели, но с максимална скорост от 312 км/ч.
За надеждното спиране от една такава максималан скорост инженерите монтират по-ефективна спирачна система, електронен заден диференциал и спортно-настроено окачване с регулиращи се амортисьори.
Цената? Все още не е разкрита, но като се има предвид, че един F-Type R с 550 к.с. струва към 280 000 лв., SVR вероятно ще мине 300 бона.