.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Катастрофални продажби през октомври в Европа

До този момент 2021 г. като цяло показва увеличение на новите регистрациие на европейския пазар за първите 10 на годината с + 2,7%. Но последните два месеца, в това число и октомври, могат да доведат крайния резултат на червено.

Всъщност през миналия месец броят на продажбите в Европа (Европейски съюз + ЕАСТ + Великобритания) намаля с 29,3%  само със 798 693 нови автомобила. Според повечето наблюдателите проблемът не е в търсенето, а липсата на полупроводници, което принуждава повечето заводи да работят на празен ход.

Volkswagen, който е особено засегнат, отстъпи мястото си като водещ европейски концерн на Stellantis, който отчита общо 165 866 продажби срещу 165 309 за немския конкурент. В този спад единствено напредва южнокорейският Hyundai-Kia. Двете марки в състава му отчитат ръст съответно с 11 и 2,6%.

По отношение на марките, Alpine, Lada, Porsche и Smart се присъединяват към клуба на марките, които вървят напред. В същото време, почти всички страни (28 от 30) са в спад, с данни , вариращи от -5,4% (Гърция) до -54,8% (Литва). Напредъкът, регистриран в Кипър (+ 5,2%) и Исландия (+ 6,5%), не е много важен спрямо Германия -34,9% или Франция -30,7%.

От началото на годината единствените концерни с положителни резултати са BMW, Hyundai-Kia, Stellantis и Volkswagen. Обратно, само 8 държави като цяло са в упадък: Германия, Австрия, Белгия, Дания, Литва, Люксембург, Холандия и Словения.

Вижте още

Петдесет кросоувъра BMW X7 в чест на юбилея за ОАЕ

Всеки скъп автомобил, за да запази собствения си статус, трябва постепенно да придобива специални изпълнения …