Войната в класа на суперспортните мотори продължава с всичка сила… Преди месец BMW изкара обновеното си S1000 RR, а сега Yamaha изригна с новата си R1-ца. Kawasaki обаче не остана по-назад и на салона в Милано представи очакваната Ninja H2.
Този модел се явява като шосейна версия на чудовищната Ninja H2R, която е здраво помпана от компресор и генерира 300 к.с. За разлика от нея уличната Ninja H2 е с дефорсиран 4-цилиндров 998-кубиков редови двигател, който също е с компресор. Той генерира 210 к.с. или с 10 к.с. повече от новата Yamaha YZF-R1.
Теглото в заредено състояние на Kawasaki Ninja H2 е 238 кг. За сравнение новата R1-ца тежи под 200 кг, също заредена. Това обаче не спира съотношението мощност тегло на новата Kawa да бъде 0,88 к.с. на 1 кг.
Kawasaki твърди, че компресорният двигател е леко променен, за да бъде в допустимите граници на шум и вредни емисии, като в същото време осигурява „ускорение, което не може да изпитате, с който и да е атмосферен мотор“.
H2 споделя от H2R стоманената тръбна рама и късото междуосие, което според Kawasaki благоприятства за стабилността в завои при висока скорост.
Огледалата също са с аеродинамична форма, осигуряващи по-добра стабилност, докато крилата под фаровете дават нужната притискателна сила върху предницата.
Електрониката на Kawasaki Ninja H2 включва няколкостепенен тракшън контрол, лаунч контрол за увеличение на ускорението при стартиране от място, както и ABS.
Моделът заводски е екипиран с кик-шифтър за смяна на предавките без да се пуска газта и електронен демпфер Öhlins.
Окачването отпред и отзад е KYB, като амортисьорите са напълно регулируеми.
Спирачките идват от Brembo, като предните са с 330 мм полу-плаващи дискове и радиални апарати, докато отзад имаме 250-милиметров диск.
Боята използва „химична реакция между разтвор на сребърни йони и редуциращ агент, който образува слой от чисто сребро“, твърди Kawasaki. Първият произведен мотор изглежда черен в сянка, но на светло има огледален ефект.
[nggallery id=327]