.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Кои са промените в обновения Ford Focus

Европейското подразделение на Ford представи обоновения Ford Focus от четвърто поколение. То се появи през 2018 г. и през 2020 г. успя да бъде актуализирано в китайската вариация. Но Европа има свои промени. Тук есновременно са представени хечбек в изпълнение ST-Line и “горещ” ST, както и комби Active Wagon.

В допълнение към новата решетка, върху която е преместена емблемата на марката, и бронята, моделът получава LED светлини Dynamic Pixel, които предотвратяват заслепяването на предстоящите шофьори. Фаровете променят формата на лъча си при завиване по магистрала или при дъжд и за осветяване на пешеходци и велосипедисти.

В допълнение към ST и Active, Focus може да се поръча във версии  Titanium, X и Vignale, при това в няколко комбинации. Има по-малко промени отзад, отколкото отпред, но светлините са нови.

Има корекция в силовите агрегати: 48-волтовият EcoBoost Hybrid (125 и 155 к.с.) има седемстепенна роботизирана трансмисия Powershift с два съединителя и спортен режим, автоматично спиране и стартиране на двигателя при забавяне при скорости под 12 км/ч… Преди това умерените хибриди на Focus бяха оборудвани само с механична предавателна кутия. Във версията ST-Line роботизираната трансмисия е допълнена с превключватели на пера.

Основната промяна в салона: мултимедийната система Sync 4 с 13,2-инчов дисплей сменя предишната Sync 3 с 8 инча. Бутонът за стартиране на двигателя и копчето за сила на звука са преместени надолу до мястото на копчетата за климатика, чиито функции са отишли на сензорния екран.

Вариантът EcoBoost Hybrid е базиран на еднолитров турбо двигател и, както и преди, може да бъде избран в комбинация с шестстепенна ръчна трансмисия. Подобен двигател без хибридна добавка развива 100 или 125 к.с. и се комбинира с механична кутия (опция за 120 к.с).  Дизеловия двигател може да получи разход от 4,0 л/100 км, докато Ecoboosts осигурява 5,1-5,2 л/100 км. Дизелът 2,0 (150 и 190 к.с.) от гамата на Focus изчезва. Най-отгоре, както и преди, е 2,3 EcoBoost  четирицилиндровия турбо агрегат с 280 к.с. в модификацията Focus ST.

Новата развлекателна система разполага с гласов контрол на естествен език, безжични Apple CarPlay и Android Auto. Тя е допълнена от безплатна пробна версия Connected Navigation. Автомобилът е станал достъпен за актуализации „по въздуха“ Ford Power-Up.

Стандартното оборудване на Focus е с изцяло LED светлини с автоматично управление на дълги светлини, вградени фарове за мъгла, светлини за завои при ниска скорост. Новите адаптивни фарове, Dynamic Pixel LED, са опция, като се вземе предвид образуването на лъч на предната камера, включително завоите на пътя и пътните знаци. А системата за наблюдение на слепите зони на огледалата вече е в състояние не само да предупреждава водача за опасност, но и да се намеси в кормилното управление, ако автомобилът поради невниманието на човека зад волана се премества към съседния автомобил..

Вижте още

Новият Volkswagen ID.7 дебютира със светеща боя [Премиера]

Дни преди световната премиера на изложението за електроника в Лас Вегас Volkswagen реши да покаже …