Южнокорейският производител на електрически автобуси и камиони Edison Motors е малко известен иу нас. Въпреки това ръководеният от него консорциум, включително инвестиционните фондове KCGI и Keystone Capital, както и компанията Semisysco, стана единственият претендент за закупуването на марката Ssanyong. Съдът по несъстоятелност в Сеул отсъди Edison Motors като „предпочитан участник“, съобщават местните медии.
Още два концерна претендираха за SsangYong, но EL B&T (EV Electrical Life Business and Technology) не можа да докаже платежоспособност и американският IndiEV се оттегли по други причини. Кой спечели? В периода 1998–2015 г. Edison Motors беше подразделение на гиганта Hankuk Fiber. След това е купен от китайския холдинг Taichi и преименуван на TGM (Taichi Green Motors), но през януари 2017 г. е продаден на корейската компания Energy Solutions Co., което прави дъщерното дружество най-големият производител на електрически автобуси в Сеул.

Новите собственици искат да превърнат SsangYong в чисто електрическа марка. Заводът в Пьонгтек ще бъде продаден и заменен от фабрика за електромобили. Електрическият автомобил Korando e-Motion ще се продава във Великобритания и Холандия от ноември, както съобщава пресата в тези страни.
Edison Motors не се занимава с амбиции. Той обещава да „изпревари Tesla“ и „да стане еквивалент на Apple в индустрията за електрически автомобили“. Патентовани са прототипите Smart S , Smart X , Smart A и Smart E. Те са насочени срещу хечбека Tesla Model S, SUV Model X, седана Model 3 и Mercedes E-класа.

През първата половина на 2022 г. Edison Motors възнамерява да пусне седана Smart S с три мотора (480 кВт, 653 к.с., 3900 Нм) с ускоряване до 100 км/чза 2,5 секунди, литиево-йонна батерия с капацитет от 100 кВтч, автономен пробег над 800 км, 48-инчов сензорен екран, аудио система с 20-30 високоговорителя и 5G комуникация. Броят на EV-моделите на Edison Motors през 2025 г. се очаква да достигне двадесет, а до 2030 г. – тридесет. Целта е годишно производство от 300 000 бройки. Но първо трябва да плати за SsangYong от 800 милиарда до 1 трилион вона . Банките, включително държавната, са готови да предоставят заеми.
От януари до август продажбите на Ssanyong спаднаха със 17% до 61 854 автомобила. Около 4700 служители се съгласиха да намалят заплатите, да преустановят социалните помощи до юни 2023 г. и неплатените отпуски. Пандемията и недостигът на полупроводници усложняват нещата. Меморандум за разбирателство между Mahindra и Edison Motors трябва да бъде подписан в края на октомври.