Преди 50 години, на 9 март 1972 г., производителят с тризъбеца представи Maserati Boomerang, уникален концепт, проектиран от Джорджето Джуджаро и произведен от Italdesign.
Boomerang, чийто дизайн остава предмет на спорове петдесет години след представянето му, всъщност бе представен за първи път през 1971 г., на автомобилното изложение в Торино, под формата на модел, преди да приеме формата на истински автомобил, показан на салона в Женева следващата година.

За да придадат форма на този модел в мащаб 1 към 1, неговите създатели започват на базата на Maserati Bora, в който е монтиран задно разположен 4,7-литров 8-цилиндров двигател, чиято мощност от 310 к.с. се изпраща към задните колела на автомобила чрез петстепенна ръчна предавателна кутия. Това задвижване позволява на уникалния концепт за развива максимална скорост 300 км/ч.

Мощността и скоростта също са ключовите думи при описване на на концепта Boomerang, разработен от Джуджаро (на когото дължим DeLorean DMC-12, De Tomaso Pantera или Lotus Esprit…). Автомобилът притежава двуместен кокпит, също един от най-модерните за своето време, включващ седалки, разположени много ниско, и волан, интегриращ всички инструменти на арматурното табло.
Концептът Boomerang, който сменя собствениците няколко пъти след представянето си в Швейцария, бе продаден на търг за 3,3 млн. евро от Bonhams през 2015 г.