Станаха известни повече подробности за бъдещия Polestar 3 от изпълнителния директор на компанията Томас Ингенлат, след като предишно публикувано изображение на кросоувър под покривало даде ясни предпоставки за неговия размер и позициониране.
Томас Ингенлатпотвърди, че новият автомобил ще има два реда седалки, а не три – въпреки че на пазара в момента се радват на триредови кросоувъри в САЩ, където ще бъде произвеждан.
„Нямам нищо против три реда сам по себе си“, каза той, „но когато направихме това, вие ще се запитате каква е разликата между [Volvo] XC90.“
Наследникът на актуалния XC90, предвиден от Concept Recharge по-рано тази година, ще сподели своята платформа само за EV с роднината си Polestar, но се очаква да има по-малко изявен спортен фокус.
„Наличието на два реда дава възможност на автомобила да получи тази аеродинамична линия на покрива и дава възможност да се подчертае пространството между първия и втория ред – което наистина придава на втория ред луксозно усещане“, каза Ингенлат.
Polestar 3 ще бъде произвеждан в завода в Южна Каролина, който в момента сглобяват Volvo S60 и също така ще правят следващото поколение XC90, но европейските версии ще бъдат сглобявани в отделно предприятие в Китай.
Томас Ингенлат потвърди, че както при Polestar 2, компанията планира да предложи както едномоторни, така и двумоторни версии на 3, въпреки че някои пазари могат да получат само един силов агрегат.
„Определено виждам това като добра комбинация“, посочи Ингенлат. „В края на деня двумоторният двигател има малко повече мощност и ускоряване , но има много хора, които не се нуждаят от тази тръпка. И има много хора, които не се нуждаят от задвижване на всички колела.
„Така че в Норвегия или Австрия винаги ще продаваме повече задвижване на всички колела, докато в Китай или САЩ много хора са доволни от единичния мотор.“
Той също така намекна, че Polestar 3 ще бъде по-мощен от своя близък наследник на XC90 и обеща „позиция на топ мощност, уникална за Polestar“.
Готовите за производство автомобили Polestar 3 ще се появят през следващата година, като доставките на европейски клиенти трябва да се осъществят през първото тримесечие на 2023 г.