.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Lamborghini Diablo става на 30

Тази година Lamborghini Diablo става на 30 години, но продължава и днес да буди респект. Продължава да предава и своята ДНК на новите модели на Lambo, които запазват клиновидната линия, наложена именно от Diablo.

Всичко започва няколко години преди официалния дебют на Lamborghini Diablo, състоял се през януари 1990 г. Точно пет години отнема разработването на автомобила с кодово име Project 132.

Когато е напълно готов за пускане в серийно производство Diablo излиза с 5,7-литров V12 с 492 к.с. и 580 Нм. Двигателят е с многоточкова компютърно контролирана горивна инжекция. От 0-100 км/ч ускорява за около 4,5 секунди и може да развие 325 км/ч. Италианската суперкола е със задно предаване и средноразположен двигател, което спомага за по-добрия баланс на теглото.

При своя дебют Lamborghini Diablo се превръща в най-бързата серийна кола в света със своите 325 км/ч. Моделът излиза без сервоуправление, но получава електрически стъкла, кожен салон и климатик.

Все пак сервото е добавено с лансирането на версията Diablo VT през 1993 г. Която всъщност е първата кола с двойно предване след оф-роуд модела Lamborghini LM002. През 1995 г. излиза Diablo SV със задно предаване и 517 к.с. SV идва от съкращението Super Veloce, ползвано за пръв път от Miura SV. През същата 1995 г. Lamborghini пуска и Diablo VT Roadster.

Lamborghini Diablo получава фейслифт през 1999 г. Тогава е добавен и нов 6,0-литров V12 двигател за версиите Diablo GT (583 к.с.) и Diablo VT (558 к.с.). Останалите се произвеждат с познатия вече 5,7 V12.

Ерата на Diablo приключва през 2001 г., когато моделът е заменен от Murcielago, като компанията вече е част от Audi Group.

Още снимки

Вижте още

Plasan Wilder е бронирана машина със средноразположен двигател

Израелската компания Plasan разкри новаторски лек брониран автомобил със средноразположен двигател и кабина в стил …