Тази кола ще трябва да си поправя напуканата карбонова каросерия напълно сама. И да се зарежда сама. И да се движи сама. И да ви учи как да карате на писта. Lamborghini Terzo Millennio е утрешната реалност или утрешния епизод на „Междузвездни войни“? Помислете над това!
Ние сме поколението, което ще трябва просълзено да се сбогува с колите, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. На нас ни се пада ангажимента да архивираме в спомените си техните чар, красота, мръсотия, шум, мощ и смъртоносност. Ние сме поколението, което ще трябва да свикне със скуката на самоуправляващи се хибриди и роботизирани безопасни електромобили.
От друга страна ние сме поколението, което скоро ще посрещне коли като Lamborghini Terzo Millennio Concept. Mоже да очакваме наистина нещо такова от Lambo, защото Lamborghini не е от марките, които правят концепт с визизя ала̀ LaFerrari и след това серийно ни сервират Dacia Logan.
Виждаме, че големите автомобилни компаниите здраво се подготвят за тази случваща се вече революция и съвсем скоро тя ще бъде във вихъра си. Хората от Сант‘Агата Болонезе също не спят и вече са готови с концепт, който да „пренапише правилата за суперспортен автомобил“ на третото хилядолетие. От там идва и името – Terzo Millennio.
Концептът е плод на едногодишна работа между Lamborghini и два екипа от Масачузетски технологичен институт. Те решават Terzo Millennio да не бъде класически електромобил със стандартни тежки батерии с ограничен капацитет. Вместо тях хората от известния щатки институт работят върху захранване от супер мощни кондензатори, в които да се складира енергията. Следващата стъпка е колата да разполага с изключително голяма мощ, да се регенерира сама и реално сама да си удължава живота. Ако ще казвате „уау!“, тук е моментът.
Lamborghini Terzo Millennio има за цел „да премине границите на днешните технологии“ и да направи стандартните батерии ненужни. Под каквато и форма да видим колата от близкото бъдеще на Lambo, то тя ще е със система за задвижване на четирите колела. Или по-конкретно всяко колело ще бъде задвижвано от отделен електромотор. Така ще се генерира значително голям въртящ момент. А позиционирането на електромоторите при колелата означава „свобода за дизайнерите и аеродинамистите“.
Тази свобода ражда дизайн не от този свят. Карбоновото боди е облечено върху карбонова структура. Каросерията по някакъв начин ще трябва да акумулира енергия. Звучи като разсекретен проект на Никола Тесла…
Отделно колата ще трябва да разполага със ситема за откриване на пукнатини и повреди по въглеродната структура. И тези пукнати ще могат да се запълват от микро канали с „лечебна химия“. Тая кола ще дойде като от гаража на Дарт Вейдър.
И още нещо. Когато името Concept отпадне, серийната машина ще може да се движи сама, което няма да е толкова вълнуващо. По-интересно е, че може да ви повози и покаже максималните й възможности за каране на писта. И след това да се опитате да следвате „призрака“ й по трасето като то при компютърните автомобилни игри. Вероятно тогава ще спрат компилациите в YouTube с катастрофи от „Нюрбургринг“.
„Ние сме вдъхновени от прегръщането на това, което е невъзможно днес, за да създадем утрешната реалност“, коментира босът на Lamborghini Стефано Доменикали. „Lamborghini винаги трябва да създава мечтите на следващото поколение“.
Още снимки