Чакането свърши и вече съвсем официално може да видим заводската версия на новото Lamborghini Urus. Това е моделът, с който Lambo се връща в SUV сегмента, където бе за кратко с LM002. Този път концепцията е коренно различна и Urus трябва да донесе добри пари на Lamborghini. Т.е. на Audi. T.e. на VW.
Да, първият сериен джип на Lamborghini е замислен като военна машина, която така и не стига до армията. Между 1986 и 1993 г. са сглобени само 328 екземпляра от всъдехода LM002. На новия модел Urus са заложени таргети от хиляди продажби годишно.
За ралика от LM002, който в един момент получава V12 двигател от Countach, при Lamborghini Urus нещата са с четири цилиндъра по-малко. Моторът е 4,0-литров V8 би-турбо, настроен да генерира 650 к.с. и 850 Нм. Версия на този агрегат задвижва актуалното Audi RS6, като и тук е комбиниран със система за задвижване на четирите колела.
Скоростната кутия е автоматична 8-степенна ZF, с която Urus ускорява от 0-100 км/ч само за 3,59 секунди с помощта на лаунч контрол. SUV моделът получава системата за завиване на задните колела от Aventador S. Последното подобрява стабилността при висока скорост и маневреността при ниска.
Lamborghini Urus запазва острия дизайн от концептуалната версия, показана през 2012-та. Серийният модел е създаден да наложи на пътя силно разпознаваема визия, която да го отличи в морето от SUV-ове.
Urus е изграден върху MLB платформата, върху която са направени още Bentley Bentayga, Audi Q7 и Porsche Cayenne. Така, че има доста прилики с тях, но и доста разлики. Подобно на тях тежи 2154 кг.
Новото Lamborghini Urus е с „най-големите спирачки в света“ – говорим за масивни 17,3-инчови карбон-керамични дискове отпред, мачкани от 10-бутални апарати. Стандартно моделът излиза с 21-цолови алуминиеви джанти, а опцията остава за 22 и 23 цола, обути в поръчкови гуми Pirelli P Zero Corsa.
Интериорът на Urus е направо космически. Три дисплея, един за уредите зад волана, и два на централната конзола, показват всичко най-важно за работата на машината. Селекторът на скоростния лост е разположен на средната конзола, като отляво на него е позициониран превключвател за режимите на работа: Strada, Sport, Corsa, Sabbia (пясък), Terra (оф-роуд) и Neve (сняг).
Производството на Urus ще се осъществява във фабриката на Lamborghini в Сант‘Агата Болонезе, Италия. Първите поръчки ще бъдат доставени през 2018 г. Цената на модела започва от около 200 000 долара, като от Lambo се надяват да сглобяват по приблизително 3500 броя годишно. Това е десет пъти повече от колкото цялото производство на LM002.