Очакваната премиера на петото поколение Range Rover вече е факт. Изцяло новият модел е изграден върха модулната платформа MLA-Flex на Land Rover. Tова води до много иновации в британския премиум SUV. Така например въздушното окачване използва навигационни данни от платформата eHorizon, за да се адаптира към пътя. Между другото за първи път се появява петлинково задно окачване в Land Rover. Софтуерът на мултимедийната система може да бъде актуализиран чрез интернет, заедно с останалите програми за около 70 електронни модула. И всички модификации на Range Rover вече са оборудвани със завиваща задна ос.

Новият Range Rover излиза с къса и дълга база, като интериорът може да бъде оборудван с четири, пет или седем седалки. Под капака намираме избор между два дизелови и един бензинов двигател.
Дължина – 5052 мм (+53 спрямо предшественика) или 5252 мм (+53) за дългата база, широчина с огледалата – 2209 мм, височина – 1870 мм (+35), междуосие- 2997 (+75) или 3197 (+77). Пътен просвет – до 295 мм (–8 мм). Багажният обем може да нарастне от 312 до 2601 литра в зависимост от базата, броя на седалките в купето и разположението на креслата. Здравината на усукване на каросерията е увеличена с цели 50%.

Амортисьорите автоматично преминават в динамичен режим, ако сензорите на автомобила открият заплаха от сблъсък, което увеличава шанса за успешна маневра за избягване. Като цяло интегрираната система за управление на шасито, която влияе върху настройките на автомобила, действа проактивно, което повишава комфорта и динамиката. Асистентите (адаптивен круиз контрол, асистент за управление) също са настроени за комфортно шофиране.
Не само остъкляването и дръжките, но и външните декоративни елементи са направени наравно с повърхността на каросерията. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0,3 Cx. Това е най-аеродинамичният премиум SUV в света, казват от компанията. Дори каналите за охлаждащ въздух на спирачките се отварят само при необходимост.

Редовият 3,0-литров шестцилиндров дизелов двигател Ingenium се появява във версия D350 (350 к.с. / 700 Нм). Бензинът е представен от турбо агрегат 4,4 V8. Той развива максимална мощност от 530 к.с. и максимален въртящ момент от 750 Нм. Този автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди. На някои пазари ще се появи плъг-ин хибридна версия PHEV, която ще бъде с 3,0-литровия дизел с 440 и 510 к.с., комбиниран с 38,2 kWh батерия. Тази модификация може да измине 100 км само на ток. През 2024 г. ще излезе и изцяло електрическа версия на Range Rover.