Четвъртото поколение на семейството Mazda 6 ще дебютира през първата половина на 2022 г., според японското издание Spyder7. Автомобилът трябва да използва архитектура със задно задвижване с надлъжно разположение (FR Large Architecture), за която компанията вече спомена малко. В съответствие със стратегията си за електрификация, Mazda 6 ще получи хибридни версии на всички свои двигатели, под една или друга форма, от умерени 48-волтови схеми до plug-in хибрид.
От 2017 г., когато се появи концептът Mazda Vision Coupe, измина доста време, за се стигне на серийно производство на автомобила . Но Vision все пак ще засегне определени характеристики на бъдещата „шестица“.
За Mazda 6 това ще бъде дългоочаквана смяна на поколението, тъй като настоящото трето поколение бе представено през август 2012 г. Четвъртото поколение на Mazda 6 под предния капак ще има 3,0-литров редови шестцилиндров двигател с технологията Skyactiv-X (бензин със запалване чрез компресия), редови шестцилиндров 3,0 дизел (и двата с умерена хибридна система).
Зареждащата се т мрежата версия, съдейки по съобщенията от самата Mazda, трябва да разчита на атмосферен четирицилиндров двигател. Сравнително голяма батерия (по хибридни стандарти), монтирана под пода, подсказва за солиден пробег, без да стартира агрегата с вътрешно горене.
Същата нова архитектура със задно задвижване и подобен набор от агрегати по-късно ще получат „третия“ кросоувър Mazda CX-5. И дори по-късно Mazda 6 може да се превърне в електрически. Добавяме, че актуалната Mazda 6 скоро ще напусне САЩ.