Трябваше да измине известно време Mazda, за да добави нов модел в каталога си. Японската марка се завръща на авансцената с чисто нов кросоувър. Наречен CX-60, семейният автомобил разчита на спортен външен вид, луксозен интериор и преди всичко безпрецедентно plug-in хибридно задвижване, за да привлече премиум клиенти.
Mazda навлиза в нова ера. Японският производител представи CX-60, своя нов семеен SUV във вторник, 8 март 2022 г. За първи път в историята си Mazda пуска хибридно задвижване. В допълнение към тази важна стъпка в стратегията за електрификация на марката, CX-60 развива дизайнерския език Kodo. Предлага се в три цвята, а именно традиционния Soul Red Crystal и Machine Grey, както и новия металик Rhodium White.

Погледнато отвън, новият Mazda CX-60 има голяма предна част. Дългият капак на двигателя завършва с радиаторна решетка, заобиколена от два тесни LED фара с L-образен светлинен подпис. Краищата й също са светещи. Профилът се отличава с висока линия на каросерията, 18- или 20-инчови джанти и преди всичко цялата формаа, която сякаш е наклонена към задната част. Емблема, разположена на калниците, подсказва двигателя. Задната част, също има L-образен LED светлинен подпис. И изненада, четири накрайника на изпускателната система са интегрирани в задната броня, за да подчертаят спортния дух на кросоувъра .
CX-60 е дълъг 4745 м, широк 1890 м и висок 1685 ма. Благодарение на междуосието си от 2870 м, кросоувърът предлага по-просторен интериор, където пътниците отзад имат достатъчно място, за да изпънат краката си. Товарният обем е 570 л и може да достигне до 1148 л при сгънати задни седалки или дори 1726 л при натаварване на багажника на покрива.

Любителите на ДВГ все още могат да изберат шестцилиндров бензинов двигател 3,0 e-Skyactiv X, чиито технически данни за момента не са оповестение. Агрегатът във всеки случай ще бъде оборудван със система за лека хибридизация 48V, поне за да осигури електрическа помощ при потегляне и да позволи на автомобила да възстанови енергията при движение или спиране. CX-60 стартира с осемстепенна автоматична трансмисия, в комбинация с i-Activ задвижване на всички колела и пет режима на задвижване, наречени Normal, Sport, Off-Road, Towing и EVза хибридната версия.

Новият CX-60 всъщност има и друга много важна страна. Оборудван е със система за контрол на сцеплението при спускане, която е особено полезна на хлъзгави терени. Според Mazda той е способен да тегли и до 2500 кг. Кросоувърът разполага с множество помощни средства за шофиране, събрани под емблемата i-Activsense. Включва 360-градусова система за наблюдение, круиз контрол, разпознаване на пътни знаци, наблюдение на мъртви зони, интелигентен асистент за спиране в градски режим с разпознаване на пешеходци и велосипедисти, интелигентен асистент при спиране на заден ход с разпознаване на пешеходци, система за поддържане на лентата с помощ при управлението или дори система за предупреждение на водача, способна да разпознава сънливост.

Цената и датата на пускане на новия Mazda CX-60 засега не са известни. Продажбите на японския SUV в Европа логично трябва да бъдат осъществени през 2022 г. Друг модел – още по-голям – наречен CX-80, скоро трябва да измести CX-60 като флагман на Mazda.