На върха в семейството на новото поколение на Mercedes-AMG SL стои версията SL 63 AMG. Тя е следвана от SL 55 AMG, а сега към тях се присъединява „базовият“ брат SL 43 AMG, който получава двойно по-малък от досегашния си 4,0-литров V8 би-турбо двигател.

Новият Mercedes-AMG SL 43 се задвижва от 2,0-литров четирицилиндров турбо мотор. Агрегатът M139 се отличава с електрическо турбо, което е подобно на това в болидите на Mercedes във Формула 1.

F1 технологията използва същата 48-волтова електрическа система, която захранва стартер-генератора. Накратко, много малък електродвигател в турбото завърта вала, докато изгорелите газове поемат контрола. В резултат на това Mercedes казва, че двигателят предлага „особено спонтанна реакция на газта в целия диапазон на оборотите“, като същевременно повишава ефективността на мотора.

Четирицилиндровият двигател на SL43 развива 381 к.с. при 6750 об/мин. Що се отнася до максималния въртящ момент, той е 480 Нм, наличен между 3250 и 5000 об/мин. Системата стартер-генератор може също да добави допълнителни 14 к.с. за кратки периоди. Превключването на предавките става чрез познатата 9-степенната MCT трансмисия, изпращаща мощността само към задните колела.

От 0-100 км/ч Mercedes-AMG SL 43 ускорява за 4,9 секунди и може да достига максимална скорост от 275 км/ч.
SL 43 AMG е серийно оборудван със системата AMG Dynamic Select, която предлага три трежима на каране: индивидуален, спортен и комфортен. Опционално с Plus пакетът може да бъде добавен и състезазателен режим на шофиране, който сваля окачването с 10 мм, а също се възползва и от диференциал с ограничено приплъзване.

SL 43 е с кръгли накрайници на изпускателната генерация и 19-инчовите джанти, като опция остават по-големите 20- и 21-инчови.