.header-content { background: url("https://driver.bg/header/rotate.php") repeat scroll 0 0 rgba(0, 0, 0, 0); padding: 20px 15px; }

Купето на Mercedes 124 става на 30 години

Емблематичното купе на Mercedes-Benz W124, което носи заводското име C124, ще навърши 30 години през март 2017. Тогава ще изминат точно три десетилетия от премиерата на модела, която се състои на салона в Женева през 1987 г. С навършването на своите 30 години двувратата 124-ка ще получи H (Historic) лиценз в Германия.

Първият Mercedes-Benz C124 излиза във версии 230 CE и 300 CE, последвани по-късно от 200 CE, 220 CE и 320 CE. През 1989 г. моделът е получава Sportline пакет, както и фейслифт. Опционалният пакет е с по-твърдо окачване, 15-цолови олекотени алуминиеви джанти с по-широки гуми, индивидуални задни седалки и нов кожен волан с по-малък диаметър. По-късно към гамата се присъединява флагманът 300 CE-24, който е с шестцилиндров мотор с 220 к.с.

От юни 1993 г. Mercedes прави още един фейслифт и прекръства 124-ката на Е-класа. Това се отразява и на купе версията, като например 320 CE е преименуван на E320.

През септември 1993 г. Mercedes пуска версията E36 AMG. Тя е с 3,6-литров AMG двигател и мощност и 265 к.с. Това е една от първите коли, резултат от подписаното през 1990 г. сътрудничество между Mercedes-Benz и AMG, за създаване на спортни улични автомобили.

 

На базата на C124 е създадена най-екстремната доработка – Mercedes Benz 300CE 6.0 AMG

Освен с неподвластен на времето дизайн, Mercedes-Benz C124 може да се похвали с най-модерни технологии за края на 80-те години и началото на 90-те. Говорим за независимо многораменно задно окачване, ABS, странични огледала с подгрев (взети от S-класа), както и казанче за течност за чистачки с подгрев и отопляеми пръскалки.

Купето е базирано върху седановия брат W124, но е с 85 мм по-късо от него и е с подсилени А-колони, врати и странични панели, компенсиращи липсата на B-колони. Това прави купето малко по-тежко от седана.

Mercedes пенсионира C124 през март 1996 г., сглобявайки 141 498 бройки в завода Зинделфинген, Германия. Най-популярната версия е 300 CE, от която са направени 43 486 екземпляра между 1987 и 1992 г.

Вижте още

Йон Олсон отряза покрива на своя Mercedes-Benz G500 4×4² [Видео]

Тази година Йон Олсон похарчи около 250 000 евро, за да купи чисто нов Mercedes-Benz …