Събратята Mercedes-Benz GLE и GLE Coupe през ноември ще се появят при европейските дилъри в нова вариация със старото име GLE 300d 4Matic. Задвижването им обаче ще бъде модернизирано. Моделите получават 2,0-литров турбодизел OM 654 M с интегриран ISG стартер-генератор от второ поколение. Моторът развива 272 к.с. и 550 Нм, а по време на ускоряване ISG може за кратко да добави 20 к.с. и 200 Нм.
Новата версия на GLE, струваща базово 75 053 евро, може да се движи по инерция със спрян двигател, а стартер-генераторът запалва дизеловия двигател в движение или при потегляне от светофар. Разбира се, той е отговорен и за възстановяването на енергията по време на спиране.
Дизелът OM 654 M е оборудван с два турбокомпресора с променлива геометрия, както и NOx преобразувател с акумулатор, филтър за твърди частици и два SCR селективни NOx конвертора с отделна дозировка на впръскване на Ad Blue течност .

Mercedes-Benz GLE 300d 4Matic е с 48-волтова хибридна система и с подобрения си дизелов се оказва забележимо по-динамичен от предшественика си със стандартния агрегат OM 654 (245 к.с. / 500 Нм). Ускорението от 0 до 100 км/ч за новата версия отнема 6,8 секунди, което е с 0,4 секунди по-бързо от времето на версията без батерии. Максималната скорост е нараснала от 225 на 230 км/ч (226 км/ч за GLE Coupe). Това намалява комбинирания разход на гориво от 6,1–6,4 л/100 км до 5,8–6,3 л/100 км (цикъл NEDC). За WLTP параметърът е малко по-висок: 6,1-7,5 л/100 км, в зависимост от конфигурацията.
Смяната на агрегата е придружена от модернизация на 4Matic системата за задвижване на всички колела. Компанията обяснява, че GLE с четирицилиндрови двигатели има предавателна кутия, която разделя въртящия момент между осите във фиксирано съотношение 50:50, а електронно управляван мнодисков съединител позволява прехвърлянето на целия въртящ момент към една от осите в зависимост от ситуацията.