През 2025 г. Mercedes-AMG планира да пусне конкурент на изключително успешното Porsche Taycan. Електрическият седан до голяма степен ще наследи визията и техниката на показания днес Mercedes-Benz Vision AMG Concept.
Серийната версия ще бъде първият AMG модел, който ще използва специалната платформа за електрически автомобили AMG.EA. Тя може да побере компактна батерия, предназначена да позволи по-ниска и по-спортна форма.

„Възползвахме се изцяло от новата платформа както в дизайна, така и в пропорциите“, казва Роберт Лешник, ръководител на екстериорния дизайн на Mercedes-Benz. „Vision AMG показва това, което планираме: нисък и елегантен седан с изключителна аеродинамика и комфортно пространство за четирима.”
Прототипът черпи до голяма степен от отличителните линии на аеродинамичния Vision EQXX – концептът, който наскоро постигна нови нива на ефективност по време на изминатите от него 1000 км между Щутгарт и Ница. Предната част е ниско разположена, линията на покрива е силно извита линия на покрива, завършваща с патешка опашка.

Основните елементи на екстериорния дизайн на Vision AMG, който се отличава с цветова схема, подобна на актуалния F1 болид на Mercedes-AMG за сезон 2022, включват затворена версия на характерната решетка на AMG Panamericana с осветена рамка и 10 вертикални ленти.
„Без притесненията за двигател с вътрешно горене в предния край, успяхме да направим предния капак много нисък и да добавим по-голям обем на калниците. Платформата AMG.EA ни дава много свобода по отношение на дизайна“, казва Лешник.
Серийната версия на Vision AMG ще получи четири врати без рамки, както и голяма задна врата в стил лифтбек, подобна на тази, планирана за предстоящото второ поколение на купето GT.

Както при Vision EQXX, активната аеродинамика също е настроена да играе ключова роля. Тя е с разгръщащ се заден спойлер, увеличаващ притискателната сила при по-висока скорост.
Концептът е дълъг 5100 мм, което малко повече от Mercedes-AMG GT 4Matic с 4 врати и със 147 мм по-дълго от Porsche Taycan. Междуосието е над 3000 мм.
„Това позволява по-голямо пространство и комфорт отзад“, казва Лешник. „Създадохме много нисък автомобил, но с дългото междуосие ще бъде подходящ за четирима.“