Концептуалният Vision EQXX, представен от Mercedes-Benz в началото на януари, измина повече от 1000 км по обществен път с едно зареждане.
Напускайки Зинделфинген в студен и дъждовен ден тестовият Vision EQXX тръгва по посока към Касис на Френската ривиера, пресичайки швейцарските Алпи и Северна Италия. На дългите участъци от немския аутобан електромобилът е каран с 140 км/ч, а в останалата част от трасето с максимално разрешената скорост.

„Успяхме! Изминахме повече от 1000 км с лекота с едно зареждане на батерията и консумация от само 8,7 kWh/100 км при реални условия на трафик“, каза Ола Калениус, председател на управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG.
„Vision EQXX е най-ефективният Mercedes, създаван някога. Технологичната програма зад нея бележи крайъгълен камък в развитието на електрическите автомобили . Това е в основата на нашата стратегическа цел „Lead in Electric”.

Mercedes-Benz Vision EQXX е с аеродинамична каросерия с коефициент на въздушно съпротивление Cx 0,17. Моделът е оборудван с 900-волтова система, създадена в сътрудничество с инженери от High Performance Powertrains (HPP) и Mercedes-Benz Grand Prix (MGP). Електрониката е същата като при Mercedes-AMG Project One Hypercar, който скоро трябва да бъде готов за производство.
Vision EQXX разполага с батерия, предлагаща капацитет от 100 kWh, подобна на тази при Mercedes-Benz EQS, но два пъти по-малка на размери и по-лека с 30%. Електромоторът е само един, монтиран на задната ос и развиващ 204 к.с.
Прототипът в крайна сметка успешно изминава 1008 км между Зинделфинген и Касис за 11 часа и 32 минути. Когато пристига във френския град батерията е на 15% и с нея могат да бъдат изминати още 140 км.