Марката MINI в състава на BMW Group разкри стратегия за бъдещето с проста и ясна цел за значително увеличаване на популярността и рентабилността. Колкото и да е странно, в преследване на слава и пари MINI изобщо не обещава нищо ново за 2022 г. Но от 2023 г. ще се появи ново поколение електрически автомобили, които ще бъдат произвеждани в Китай от Spotlight Automotive, съвместно предприятие с GWM. Междувременно бял свят ще видят третото поколение на Countryman (произвеждано в Лайпциг), нов кросоувър и четвърто поколение на хечбека Mini Cooper с три врати.
Концептът Vision Urbanaut, с който позира главният изпълнителен директор на MINI Бернд Кьорбер, ще се трансформира в нов премиум компактен Mini Traveller. Електрическият автомобил е проектиран, като се вземат предвид желанията на клиентите за допълнително пространство, комфорт и повишена променливост. Датите на началото не се посочват.
Днес марката под формата на тийзър разпространи официални шпионски кадри на предстоящия хеч, на чиито врати са залепени табели Electric Test Vehicle. Електрическият автомобил е предвиден за производство в завода в Оксфорд, който остава основният център на MINI. Нов кабриолет ще се роди там през 2025 г.
Производството на новите модели на MINI с двигатели с вътрешно горене ще бъде преустановено през 2025 г., с което делът на електрическите автомобили ще достигне 50% от световните продажби до 2027 г. Пълната електрификация ще бъде осъществена до началото на 2030 г. Визията за гамата на John Cooper Works все още е в процес на разработване.
Стратегията като цяло се характеризира с пет думи: устойчивост, разнообразие, иновация, рентабилност и оптимизъм. През първата половина на годината марката продаде 157 799 автомобила (+ 32,6%) по целия свят, като делът на електрическите надхвърля 15%. През септември търсенето нарасна със 7,9%.