Щутгартският производител, по-конкретно неговото подразделение Porsche Classic, представиха нов уникален модел, предназначен за Porsche Club of America (PCA), най-старият и най-големият (по брой членове) от клубовете на Porsche.
Автомобилът, разработен в резултат на новата програма Porsche Sonderwunsch, е успешно завършен от експерти на Porsche Classic след две години и половина работа. Това е напълно реставриран и преконфигуриран 911 Carrera (Type 996) от 1998 г., сега известен като Porsche 911 Classic Club Coupé.

Уникалният модел, който е частично вдъхновен от 911 Sport Classic (Type 997), представен през 2009 г., е украсен с ливрея металик Sport Grey, подчертана с цвят Club Blue (подписът на Porsche Club of America) и се предлага с каросерия с многобройни модификации, включително покрив с двойна гърбица и фиксирано задно крило тип патешка опашка, заимствани от 911 Carrera RS 2.7 от 1972 г., а като финал на доработването комплект джанти Fuchs.

Под оригиналната си каросерия, уникалният автомобил разполага с 3,6-литров двигател, развиващ 381 к.с., заимстван от второто поколение на 911 GT3, както и шаси и спирачна система, също споделени от същия модел. Интериорът получава междувременно спортни седалки с плетена кожена тапицерия с много класическа шарка Pepita, която се вижда и на панелите на вратите на модела.

„Type 996 е несправедливо засенчен от другите модели от гамата 911“, казва Александър Фабиг, мениджър на програмата за класическа персонализация на Porsche. „Ето защо с удоволствие го избрахме като база, за да демонстрираме всичко, което можем да направим с Porsche Classic и програмата Sonderwunsch. През 2009 г. 911 Sport Classic, лимитирана серия от 250 бройки, вече предизвика световен интерес. Този специален модел обаче не се продаваше в САЩ. С това уникално изпълнение успяхме да внесем също толкова вълнуващ концепт за автомобил в тази страна.”
Между 1997 и 2006 г. Porsche произведе 175 262 бройки от 911 Type 996, а уникалрният модел със сигурност е един от най-оригиналните екземпляри на модела.