Хеттрик в известния Euro NCAP тест за безопасност: новите модели на Volkswagen ID.5, Polo и Taigo постигнаха най-високия възможен резултат с пет от пет звезди. Тестващите дадоха на изцяло електрическото SUV купе и двата нови компактни автомобила с двигатели с вътрешно горене отлични оценки и по четирите тествани критерия: защитата на възрастни пасажери, защита на деца, уязвими участници в движението и стандартни асистиращи системи
Трите модела на Volkswagen постигнаха много добри резултати преди всичко в категорията „Защита на възрастни пътници“. Тук, изцяло електрическият ID.5 получи 93 процента от общия брой възможни точки, докато Polo и Taigo дори постигнаха резултат от 94 процента. Оценката се базира на фактори като челен удар, страничен удари и камшични удари. Изключителният резултат за ID.5 беше определени въз основа на краш тестовете и оценка по отношение на мерките за възможно най-бързо спасяване и възстановяване. Освен това важна характеристика за безопасност е централната въздушна възглавница за предните седалки, която е монтирана във всички три тествани модела на Volkswagen. В случай на страничен сблъсък това може да помогне за предотвратяване или поне намаляване на възможния контакт между главите на пасажерите на предните седалки.

ID.5 постигна резултат от 89 процента в категорията „Защита на деца”. Тази оценка се основава на три важни аспекта: освен защитата, осигурена от системите за безопасност на деца в случай на челен или страничен удар, фокусът тук е и върху опциите за безопасно монтиране на детски седалки с различни размери, както и оборудването, което предлага един автомобил за безопасно превозване на деца. Polo (80%) и Taigo (84%) също се представиха много добре в тази категория.
В категорията „Асистиращи системи“ ID.5 впечатлява с 85 процента от максималния резултат. Taigo и Polo постигнаха по 70 процента в тази категория. Стандартно, всички те разполагат със система за предупреждение на водача, преден асистент, спирачна система с функция за аварийно спиране в градски условия и разпознаване на пешеходците, както и система за поддържане на движението в лентата Lane Assist. При ID.5, визуалния и акустичен сигнал за поставяне на предпазните колани за предния ред седалки, както и разпознаването на заетостта на втория ред седалки, също бяха разгледани и оценени положително в тази категория.

В допълнение към защитата на пътниците в автомобилите, Euro NCAP също проверява колко добре автоматичните системи за аварийно спиране могат да защитят уязвимите участници в движението като например пешеходци и велосипедисти в случай на предстоящ сблъсък. Euro NCAP установи, че системата Front Assist – стандартно оборудване в ID.5, Taigo и Polo – е много ефективна при разпознаването на тези участници в движението. Системата за наблюдение на околността разпознава ситуации на критично разстояние с помощта на радарен сензор и камера, и спомага за скъсяване на спирачния път. При опасни ситуации системата предупреждава водача визуално и акустично, а също и чрез упражняване на спирачно усилие и автоматично спиране. В категорията за защита на пешеходците и велосипедистите, ID.5 постигна резултат от 76 процента, следван отблизо от Taigo (71 %) и Polo (70 %).
С петзвездните оценки за ID.5, Polo и Taigo, Volkswagen подчертава своя ангажимент към най-високите стандарти за безопасност и продължава поредицата си от успехи: ID.4 и компактния ID.3 наскоро постигнаха най-високите оценки в Euro NCAP – през април 2021 г. и октомври 2020 г. съответно. През 2019 г. Golf и T-Cross също получиха най-високи оценки.
Програмата за оценка на Euro NCAP е строг еталон за безопасността на ниво нови превозни средства в Европа от 1997 г. Тя предоставя на купувачите на автомобили актуална информация за безопасността на популярните нови модели. През последните години тестовите процедури и изискванията, поставени към стандартните асистиращи системи и пасивната безопасност стават все по-строги.