Дългосрочната стратегия Nissan Ambition 2030 означава електрификация на повече от 50% от автомобилите на марките Nissan и Infiniti в световен мащаб до 2030 г. Това значи 23 нови зелени модела, включително 15 електромобилаи хибриди e-Power. Японците ще инвестират 2 трилиона йени в ускоряване на електрификацията през следващите пет години. Предвижда се заводът в Йокохама да започне да произвежда батерии през 2028 г. Преходът към въглероден неутралност е планиран за 2050 г.

Три демо автомобила (отляво надясно) следват амбициозната стратегия: роудстърът Max-Out, пикапът Surf-Out, хечбекът Hang-Out. На теория до 2030 г. всеки от тях ще бъде базиран върху нова платформа-скейтборд, ще получи собствени батерии и автопилот ProPilot.
Концептът Chill-Out, който бе частично разкрит през лятото, е представен самостоятелно. Той е унифициран с всъдехода Ariya върху платформата CMF-EV и електрическа задвижваща система e-4orce.
Nissan очаква оперативната печалба за 2021 г. да бъде 180 млрд. йени, въпреки че анализаторите прогнозират 150-160 млрд. йени вместо 4,4 млн. автомобила ще бъдат произведени 3,8 млн., поради пандемията и недостига на полупроводници.
Компанията се надява, че до 2026 г. продажбите на електрически автомобили и хибриди ще нараснат на всички основни пазари: в Европа – със 75%, в Япония – с 55%, в Китай и САЩ – с 40%.
Според изчисленията на японците до 2028 г. цените на литиево-йонните батерии ще паднат до 65 долара за кВтч, а цената на другите- до 75 долара . Производственият капацитет на батериите постепенно ще достигне 52 GWh годишно (2026 г.) и 130 GWh (2030 г.). Технологията ProPilot ще достигне 2,5 млн. автомобила (2026 г.). Автопилот с лидар ще влезе във всеки нов модел до 2030 г.